Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 November 2012

ANAK ANAK MUDA BERSEDIA - KEMPEN RUNTUHKAN KAMERA AES AKAN BERJALAN





KESAH DALAM 3 BINGKAI

1 - orang ramai jumpa kamera aes
     orang ramai berkumpul
2 - orang  ramai gotong royong
     goncang batang kamera ini
3 - kamera ini jatuh tersembab
     menyembah bumi

 KESAH BERGAMNAR


NOTA:
anak anak muda di selangor
diminta mula mengenal tempat
diminta mula mengenal lokasi
kamera aes din pasang

pada 26 haribulan ini tarikh
2 minggu yang diberikan oleh kerajaan selangor tamat
justeru jika kamera itu masih terpaksang
adalah menjadi mudarat kepada orang ramai

sebagai amal jariah
maka hendaklah beramai-ramai
secara bergotong royong dicabutkan kamera ini

tidak adalah kerja yang lebih baik dalam dunia
ini melainkan melakukan kebaikan untuk orang ramai



Gesa segera pasang AES
 
Orang ramai mahu Jalan Masai-Kongkong dilengkapi sistem didik pemandu

Pasir Gudang: Orang ramai mahu kamera sistem penguatkuasaan automatik (AES) segera dipasang di Jalan Masai-Kongkong di sini, berikutan kemalangan jalan raya sudah meragut sembilan nyawa di situ dalam tempoh dua bulan lalu. 

Mereka yang ditemui sependapat, pemasangan AES dapat mengubah sikap pemandu dan penunggang untuk lebih bertanggungjawab ketika menggunakan laluan berkenaan. 
Ini berikutan tindakan segelintir pemandu gemar memandu laju dan memotong di kawasan larangan di laluan sejauh kira-kira 50 kilometer itu dan sering menjadi punca nahas jalan raya hingga meragut mereka yang mematuhi peraturan jalan raya

 
  GESA SEGERA RUNTUH KAN AES
Serdang: Orang ramai mahu kamera sistem penguatkuasaan automatik (AES) segera diruntuhkan  di Jalan Serdang- Bangi, berikutan  dcengan kenyataan kerjaan Selangor yang mengatakan bahawa kemera ini dibuat untuk mengkayakan kroni United Malays National Organisation.

Mereka yang ditemui sependapat, pemasangan AES ada cara bagaimana  duit  pemandu dan penungang motosikal ramai dapat  dirampas dengan mengunkan undang-undang.  Orang ramai menyifakan kamera ini sebagai lanun daratan.

Satu kumpulan  pemandu telah merancanag untuk meruntuhkan kamera ini apabila tarikh dua minggu yang diberi oleh kerajaan Selangor tamat. 



6 ulasan:

Kolek Kecil berkata...

Kalau kayakan PKR, boleh pasang lah?
Hujah tak memajukan langsung.

Sultan Selangor dah isytihar Hutan Simpan Ayer Hitam Puchong akan terus dikekalkan sebagai hutan pendidikan dan penyelidikan pada Mac 2012.

November 2012, kerajaan Negeri Selangor buat keputusan populis benarkan orang awam masuk 'Hutan Simpan' untuk berekreasi, yang mana akan memberi kesan jangka panjang pada penyelidikan yang dijalankan, dan utamanya, kepada hutan itu sendiri.

Kerajaan PR selalu buat keputusan populis dan tidak masuk akal.

Tanpa Nama berkata...

1.ko tenguk kat singpork!mentor puak dap!!jadi negara termaju didunia!!diperintah oleh sukusakat komunis dap!!penuh dengan kamera!penuh dengan undang-undang!!puak kapiaq disana ikut pulak!!
2.dimalaysia!!puak kapiaq dengan dibantu oleh orang bodoh macam ko!!tentang segala macam undang-undang!!termasuk penggunaan kamera!!apa sebab!!sebab depa nak pedajai kemimpinan orang melayu!!kepimpinan orang islam!!itu je isunya bhaiii!!
3.orang melayu dah sedaqla bhaii!!mungkin depa tak sokong najib tapi depa sokong orang macam zul nordin!hassan!!harun din dll!!
4.ko ni dari dulu hingga lani dok bodoh memanjang bhaii!!

Mat Lendir berkata...

Kolek kecik, kalau bangang jangan bagitahu orang lain ye.

Mai aku tunjuk hutan simpan yang boleh dimasuki oleh orang awam.

1.Taman Negara Pahang - boleh mudik sampai dalam dengan sungai. Kat dalam tu ada resort lagi. Lu x pernah pergi ker?
2. Taman Negara Sipilok - tempat orang utan. Pelancong pun boleh masuk. Lu ada tak jejak situ?
3. Taman Negara Kinabalu - dalam tu ada gunung tetinggi di asia tenggara. Beribu dah orang awam panjat naik atas. Lu takut nak panjat.

Wei! kalau bengong jangan tunjuk kita begong sangat. Pewartaan taman negara atau hutan simpan untuk tujuan penyelidikan tidak bermaksud kita tak bole masuk dalam untuk menikmati keindahan alam semula jadinya. Hutan simpan tu bukan penjara di mana kita dilarang masuk.

Masuklah, tapi jangan rosakkan flora dan fauna di hutan simpan tersebut!! Masa kita belajar geografi, cikgu kita ajar bahawa hutan simpan juga berperanan sebagai tempat rekreasi, sumber ubat-ubatan serta kecuali pembalakan.

bengong lebih baik simpan sendiri.

Tanpa Nama berkata...

apa bende org masai kongkong nie..org dok bising nak kasi jatuh tu AES..yg nie dok suruh pasang AES..memang tak lama la pasang AES kt jln masai kongkong tu..tau2 mat gian dah tumbang pergi jual besi buruk..

Tanpa Nama berkata...

kolek kecik = langsung tak cerdik... camana la mamat ni boleh menaip dalam komputer tt?

Tanpa Nama berkata...

KOLEK KECIK.

kau nih apa bangang ke apa?.. tak payah pegi jauh2.. pernah pegi FRIM tak? INSTITUT PENYELIDIKAN PERHUTANAN MALAYSIA.. kat kepong tuh.. bukan sahaja pejalan kaki masuk.. ada trek Mountain Bike lag..kereta pun boleh masuk..siap boleh buat garden wedding lagi....

nak pesan sikit... udah2 la tu .. kami tahu..hang malu.. EGO.. dan sebagainye.. cukup2 la baca UTUSAN MELOYA ..ngan tgk TV1 TV2 TV3 tuh.. sekarang tahun 2012.. bukak la mata..jgn duk bawah ketiak najib tu... keluarlah kampung... bukak mata sikit..kami sedih masih ada MELAYU yang berpikiran macam hang..

SALAM.