Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 November 2012

DARI MINAH CUN DAN SLIM KEPADA MINAH OBES YANG MONTOK





 SEBARAN MEDIA                                                                      NOVEMBER 30, 2012


Puteri Umno ini masa perlaksanaan bukan perancangan

Merujuk kepada ucapan dasar Ketua Pergerakan Puteri Umno Malaysia yang telah menggariskan beberapa perkara dan agenda untuk Pergerakan itu mendekati golongan muda dilihat sebagai sesuatu yang baik namun ada beberapa perkara pokok yang dilihat tempang dan menimbulkan persoalan dikalangan pemerhati politik yang majoritinya ialah generasi muda itu sendiri.

Meneliti antara intipati ucapan beliau saya melihat ia adalah sebagai satu ucapan bersifat kelentong politik semata-mata yang dilafazkan bagi membeli hati generasi muda khususnya wanita muda Malaysia.

Persoalan nya ialah apakah Dato Rosnah lupa yang beliau kini berada di dalam kepimpinan kerajaan yang sepatutnya bicara soal perlaksanaan serta memperincikan apa yang telah dilakukan oleh kerajaan bagi menjamin dan membantu golongan muda khususnya wanita muda dalam menaik tarafkan kehidupan mereka,yang kebanyakkan nya terbeban dengan kancah politik ekonomi yang sukar hasil pemerintahan kerajaan yang ada kini.

Sebaliknya didalam ucapan beliau itu hanya penggunaan ayat perancangan yang acapkali diulang menunjukkan seolah-olah suara Pergerakkan ini yang dipimpim oleh seorang yang bergelar timbalan menteri tidak lansung memberikan implikasi terbaik untuk generasi wanita muda Malaysia yang seharusnya diperjuangkan sejak dahulu lagi.

Kesal dengan kelemahan puteri umno yang hanya bicara soal generasi wanita muda apabila menjelang pilihanraya semata-mata tetapi yang memimpinnya langsung tidak tegas memperjuangkannya didalam Parlimen.

Berbeza dengan Kepimpinan wanita muda Pakatan Rakyat yang kini tampil selangkah kehadapan apabila berjaya melancarkan agenda Wanita Muda Malaysia yang digarapkan bersama dengan Agenda Wanita Malaysia.Antara 5 tumpu utama yang digariskan itu ialah focus isu yang dekat dan melibatkan generasi wanita muda itu sendiri.

Kita bicara soal perancangan pelupusan jurang dan kestabilan economi yang lebih baik untuk mereka serta penyusunan program penghidupan yang melibatkan soal ekonomi,kerjaya dan persekitaran serta menyentuh aspek keselamatan wanita muda.

Untuk itu saya menyambut baik saranan beliau untuk membina politik bersih dikalangan generasi muda tetapi harus diingatkan bahawa ia harus bermula dengan kepimpinan yang sedia ada.

Tidak guna kalau ia hanya ditegaskan dikalangan kelompok mereka tetapi beliau tidak tegas memperingatkan kepimpinan utama beliau yang masih mengamalkan budaya politik kotor dan fitnah.Generasi wanita muda kini merupakan kelompok penilai politik yang baik dan saya yakin budaya politik gula-gula,politik bermusim serta politik dangkal tidak akan diterima sama sekali.

Kepada Pergerakkan puteri umno setelah 55 tahun ini masa untuk perlaksanaan bukan masa untuk merancang,saya yakin generasi muda akan buat keputusan yang bijak dalam menentukan kepimpinan negara untuk masa hadapan.

Untuk itu saya mewakili Srikandi KEADILAN bersedia untuk berhujah,berdiskusi dan berdebat dengan kepimpinan puteri umno bagi meraikan politik baru,politik idea dan politik nilai demi bicara serta menambah baik masa depan generasi muda Malaysia,khususnya wanita muda Malaysia.

 Siti Aishah bt Shaik Ismail
Ketua Srikandi KEADILAN Malaysia

BIRO KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT
A-1-09, Merchant Square
No. 1, Jalan Tropicana Selatan 1
47410 Petaling Jaya

JANGAN MAKAN MEK DOGAL
JADI GEMOK
MACAM PUTERI
UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION

------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dAH cantik dah tema memboikot mek dogal tu! "JANGAN MAKAN MEK DOGAL. NANTI GEMUK MONTOK MACAM MINAH PUTERI"

DIDI KOTA BELUD berkata...

baru ada rasa...gendut smash si cute..nah kawan nya yang cute ni smash si gendut balik......cuba kita bagi sebatang kayu cengal pada kedua dua puteri ni...agak agak apa yang mereka akan buat kat kayu turrrr....dan cuba kita bagi parang kepada kedua dua puteri ni..kita lihat mereka akan buat apa pada kayu cengal turrrr.......aku tak pernah lihat aishah tapi hari hari aku lihat budak gendut turrrr......cerita pulak tentang obses,kesihatan dan gula....inilah akibatnya kalau dapat jawatan kerana kasihan.....jadi..... kasihan lah jawapnya.....?!!!

Tanpa Nama berkata...

aguu guska yonk bezsoo2...ngeciq2 agit ontot..mc dougal ge'booo ge'booo

Tanpa Nama berkata...

aguu guska yonk bezsoo2...ngeciq2 agit ontot..mc dougal ge'booo ge'booo...i like big boob big ass..big mamah wow..!...wog!..naaiq mukit durun mukit!

anz remy berkata...

Sokong debat saudari Aishah dgn puteri umno..nk apa yg boleh mereka perjuangkn utk ank2 muda malaysia...kita mau melihat idea bernas terlaksana...hidp ank muda

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi jugak mangkok mulut sumbing 6:33/ 6:39 ni kat lu punya rumah broo.... mangkok hayon betol. Susah gua nak paham apa dia cakap bhaii!!

Tanpa Nama berkata...

aieq mongox..8.13..enkgo x segolah nge heq...x maaham2 bhaqaresee!! ahgu ngegeet ho kang!!

Tanpa Nama berkata...

aieq mongox..8.13..enkgo x segolah nge heq...x maaham2 bhaqaresee!! ahgu ngegeet ho kang!!

DIDI KOTA BELUD berkata...

si sumbing tu kata....aku suka yang besar besar..kecil kecil lagi kontot...mc donald gebu gebu...tahhh malas tau...malas MAK jadi tukang translater ni...jahitlah sumbing tu cepat...oh ya..kalau nak tengok hero sumbing...layan movie indon yang kalah 2-1 turr....title...SERDADDU KUMBANG....gua pasti lu salute gua lepas ni.....???

ADIQS DISDIS kotas belutsss berkata...

NGEGEET HIA NGEGEET THHINGO HIA...BIAQS HIA HADI GINGS SI ATNANSSSS.....HASHASHASHAAS MAKS FUN SHUMVING CUDAS....HASHASHASSHAS,,,MAKS SUKESSSSSS..FUS FIS FIS FIS....HEDUPS OGANG SUMVINGSSS...HEDUPSS SUMVINGSSS

Tanpa Nama berkata...

bengong tul... x pasal glk sorang2