Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 November 2012

KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHAN RAYA



 


  MAT BRONSON HARAPAN BARU



KOMENTAR TUKAR 

TIUB
pru 13 orang ramai akan ditipu
pru 13 mat indon turun mengundi
pru 13 undi hantu akan sampai
pru 13 undi pos akan sampai
pru 13 undi awal akan ada

anak bini isteri polis jadi undi pos
anak bini isteri rela jadi undi pos
anak bini isteri askar jadi undi pos
semua ini di rancang oleh spr

hujah spr:
kalau tipu
kalau ada penipuan
bagaimana 5 negeri jatuh

jawabnya:
kerana tipulah
hanya 5 sahaja jatuh
kalau tak tipu malaysia kini
di bawah pakatan rakyat yang lebih adil dan demokratik



JUSTERU
kita semua wajib ke jalan raya
sebelum ke pilihan raya
8 tuntutn bersih masih tidak dipedulikan
penipuan demi penipuan terus di jalan kan oleh spr

semua di lakukan untuk memastikan
united malays national organisation akan terus berkuasa


UNTUK MASA DEPAN

kita semua wajib ke jalan raya

sebelum ke pilihan raya
kita menuntut janji bersih
kita menuntut 8 tuntutan
kita menuntut hapuskan isa
kita menuntut pengerusi/timbilan pengerusi spr berhenti
kita menuntut  belajar percuma

jangan rampas tanah pngerang
jangan rampas tanah banda dalam
jangan rampas tanah orang kampong

hentikan kilang santau lynas
hentikan kilang racun di bukit koman

jangan bodohkan rakyat
jangan tipu orang melayu



4 LAGI HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT AKAN BERLANGSUNG  harakah daily

KOTA BHARU: Empat lagi Himpunan Kebangkitan Rakyat akan berlangsung di seluruh Malaysia sebelum kemuncaknya pada 12 Januari tahun hadapan.

Sehubungan itu, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) yang merupakan pengarah program ini mengajak seluruh rakyat Malaysia menyertai keempat-empat himpunan tersebut sebelum Pilihan Raya Umum ke-13.

Pada 1 Disember depan himpunan akan diadakan di Johor, 7 Disember di Kedah, 8 Disember di Melaka dan 9 Disember di Pahang.

"Akhirnya pada 12 januari, kita akan bersama-sama turun ke himpunan akhir, kita sasarkan satu juta rakyat berkumpul di Kuala Lumpur bagi menuntut pilihan raya yang bersih.
"Perdana Menteri  kata,  kalau  nak buat himpunan mintalah Stadium Merdeka atau Stadium Bukit Jalil jadi  kita nak tengok janji ditepati atau janji dicapati," kata beliau sewaktu berucap di Himpunan Kebangkitan Rakyat Peringkat Negeri Kelantan di Stadium Sultan Mohamad IV, dekat sini malam ini.

Beliau berkata, Himpunan Kebangkitan Rakyat yang menggabungkan Himpunan Hijau PAS, Jelajah Merdeka Rakyat PKR dan Majlis Makan Malam DAP yang dilancarkan di Seremban 3 November lalu ternyata mendapat sokongan rakyat.

"Gabungan semua ini kita buat Himpunan Kebangkitan Rakyat yang kita lancarkan di Seremban.

"TV, radio, dan  suratkhabar kata kalau orang ramai berhimpun, peniaga akan rugi. Inilah ilmu Umno BN," katanya.
Beliau juga menyeru rakyat agar terus komited menuntut pilihan raya yang bersih dan adil bagi menawan Putrajaya.

"Kita mesti bekerja untuk tukar pemerintah dan ambil alih Putrajaya," katanya di hadapan kira-kira 30,000 hadirin.



3 ulasan:

rozs zell berkata...

aquda..dtang aqi;-)
optimis beasanya realitis sebait kata sederhana jiwa,Bersih ter'ukir indah berpautan 8perkara,..dalam telaga jiwa.....cuma ikut kemahuan..jum jum mengalir seperti air..tiada keterpaksaan,..tapi..tapi lebih baik dari membatu...optimis biasanya pasimis hahaha kata2 ku manis ..tapi..tapi realitis;-)

Tanpa Nama berkata...

TT ada satu berita bocor dari orang dalam . lu ingat lagi Umporno kata nak tawan Kelantan ? ada rancangan licik sedang berlaku .

Ingat lagi pemilihan Panglima Angkatan Tentera Malaysia ? waktu itu sedang bergelawak antara panglima-panglima yang lain akan jawatan panglima tentera ni . Jadi si panglima darat yang muka hotok , gemuk , pendek dan takde leher skrg ni telah berjanji dengan Najib akan menangkan umporno dengan undi tentera-tentera dan isteri dan sgala anak bagai di Kelantan nanti. sebabnya panglima skrg ni orang Kelantan.

so, umporno lihat ini strategi yang baik tuk menang di kelantan. sebab tu spr buat bodoh je tuntutan bersih . umporno ade tujuan besar . taktiknya kali ni lalaikan orang melayu supaya lupa isu undi pos . sila main kan tuntutan bersih tu . tugas lu bangkitkan isu ni . bakar isu ni . kurangkan berita memperjuangkan kote sarung kondom tu . tolong serius sket TT . isu kote tu nanti-nanti la dlu . lagipun kalau tak main , kita boleh pa chu cheng kan ? so sila bakar lagi tuntutan bersih tuu .

*tolong copy paste komen aku ni . tapi jangan siar dalam ruangan komen . delete lepas baca . next time aku bg lagi info ok . ade reason aku suh ko delete ni . ok babai

didi kota belud berkata...

1 JUTA ITU MINIMUM....2 JUTA ITU SETENGAH MINIMUM.....6 JUTA ITU SEPARUH MINIMUM....AHHH 28 JUTA ITU MAKSIMUM.....AKU NAK JAGA BAHAGIAN MIUMANAN SAJA DALAM INI STORY...KAKAKAKAKAKAKA...ALAH...AKU BAGILAH DISCOUNT.....?