Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 November 2012

ARAB ISLAM JORDAN MAHU TENDANG RAJA RAJA





MALAYSIA 12 JANUARI



RAKYAT ARAB ISLAM JORDAN MAHU HAPUSKAN  RAJA JORDAN

warga jordan majoritinya adalah arab islam
raja abdullah menjadi raja satelah ayahnya mati pada tahu 1999


rakyat jordan telah muak dengan sistem beraja
raja di jordan ini mengakui sebagai penjaga agama islam
raja jordan ini mengaku bahawa mereka  dari bani hashim
raja jordan mengaku  keturunan nabi muhamad

kah kah kah
semua ini rakyat jordan tak ambil pot
mereka keluar berdemo 
menuntut dihapuskan sistem raja di jordan

rakyat telah muak dengan kerenah raja 
raja ini mengaku  sebagai penjaga agama islam
tapi raja ini jaga judi bola
tapi raja ini entot hulu hilir
tapi raja ini pukul orang di kelab malam
tapi raja ini pukul orang yang potong kereta raja

maka rakyat jordan semenjak kebelakangan ini
telah berkali kali keluar ke jalan raya
untuk berdemo menghapuskan sistem beraja di jordan

rakyat jordan telah bosan ditipu oleh raja
rakyat jordan telah bosan di buli oleh kaum kerabat raja

rakyat jordan yang faseh arab
rakyat jordan faseh al -quran
dalam al-quran mereka  temui tak ada sistem raja
dari zaman nabi muhamad tak ada raja
kerana itu sistem raja wajib dihapuskan


RAKYAT JORDAN KELUAR BERDEMO MENUNTUT HAPUSKAN RAJA RAJA
Protesters in Amman, Jordan

Protesters in Jordan denounce King Abdullah II

Demonstrators call for his ouster, a demand previously muted in the strategically located kingdom, which has mostly avoided the "Arab Spring" unrest.




AMMAN, Jordan — In a sign that the U.S.-backed kingdom of Jordan may yet be vulnerable to the "Arab Spring"upheaval, angry demonstrators Friday denounced King Abdullah II and his ruling circle as "Ali Baba and the Forty Thieves" and demanded swift reform or an end to the monarchy.
Across the country, demonstrators this week have been calling for the king's ouster, a demand previously muted in the strategically situated kingdom, which has mostly avoided the political tumult that has convulsed the region.
The protests at times have turned violent, resulting in at least one death. However, Friday's rallies of several thousand in Amman, the capital, seemed mostly peaceful, carefully monitored by gendarmes in full riot gear. Police separated protesters from small groups of pro-monarchy counter-demonstrators and vowed to use an "iron fist" against anyone inciting violence.
Some analysts already view Jordan's escalating protest movement as the gravest threat to date to the reign of Abdullah, who assumed the throne in 1999 upon the death of his father, King Hussein.



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gua pun lebih kurang orang jordan juga.gua baca dan paham maksud ayat yg TUHAN suruh buat apa.yg selalu cakap gua sesat,ialah org2 yg baca AL-QURAN bahasa arab dengan syair....gua jumpa ayat yg ALLAH sebut buat sesuatu berulang2 tapi tak paham apa yg dibaca...ayat ini utk kita bro,,bukan utk org tak sesat..kah,kah,kah

Tanpa Nama berkata...

gua pun lebih kurang orang jordan juga.gua baca dan paham maksud ayat yg TUHAN suruh buat apa.yg selalu cakap gua sesat,ialah org2 yg baca AL-QURAN bahasa arab dengan syair....gua jumpa ayat yg ALLAH sebut buat sesuatu berulang2 tapi tak paham apa yg dibaca...ayat ini utk kita bro,,bukan utk org tak sesat..kah,kah,kah

kalbunUMNO berkata...

tt,
bacalah! bacalah dengan dengan nama Tuhan mu yang mencipta (segalanya).

tt,
Bacalah! bagaimana sirah dan sejarah tertubuhnya kerajaan beraja di Jordan.

Salim Rubayyi' Ali berkata...

Bagus. Humbankan je Raja Jordan tu. Bukan ada apa2 peranan pun dlm membela rakyat. Bela Palestin lagilah tidak.

Tanpa Nama berkata...

Nabi sulaiman adalah seorang raja..

Tanpa Nama berkata...

free loader memang patut di singkir

Rajah Gajah berkata...

Saya harap Hishamuddin Rais memulakan GERAKAN MANSUHKAN FREE LOADERS di Malaysia kerana rakyat sudah muak dengan Rajah Gopal yang angkuh dan sombong dan pantang dikritik. Bila dikritik mahu tangkap dan bunuh.

didi kota belud berkata...

apalah arab islam ni nak tendang raja raja....takder kerje lain ker....?..buatlah kerje buang bayi ker,rogol amah ker,entot bini orang ker,rembat tanah orang kampung ker,bunuh dan bom orang ker,campak orang ikut tingkap ker,mengaku anak dara ker,ulamak bute ker,membazir duit rakyat ker,mengayakan kroni ker,ball out anak ker,berkhalwat ker dan paling utama tulis dalam FB " aku dah penat...mak dah penat jadi KP...."...aper TAK BOLEH KER....AIK...MALAYSIA BOLEH....?

Tanpa Nama berkata...

semakin lama masa berlalu, semakin kurang bilangan negara2 yg ada Raja. Ini tidak dapat dielakkan dlm dunia yg amat cepat mengalami perubahan.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Ia tidak mingkin berlaku di Malaysia kerana Institusi Raja didokong oleh pasukan keselamatan seperti RAMD, RRD dan sebagainya. Jangan sekali-kali mengusik, kelak padah jadinya.

Kerajaan jangan dicabar.

Tanpa Nama berkata...

Memang patut dimansuhkan pun...bukan ada apa pun peranan raja ni..dia senang lenang,elaun dah la banyak,rakyat biasa semua kena kerja,belajar,macam-macam...ni tak payah belajar,tak payah kerja,dapat duit...goyang telor...aku pun boleh jadi raja.

Pro_Pembaharuan berkata...

nabi sulaiman memang raja... tapi dia bela hantu raya, pelesit... KAH KAH KAH!

Nabi Muhammad marah dah buat camtu!