Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 10 November 2012

PEROGOL AMAH YANG BANGANG LUPA SEJARAH




KOMENTAR TUKAR TIUB
sila baca muka hadapan akhbar-akhbar ini
ini buktinya bahawa telah ada sejarah
parti politik bagun menibai raja melayu

BACA  TAJUK MINGGUAN INI


TAK ADA SIAPA BOLEH CEROBOH HAK 

RAJA : RAIS - meloya

KUALA LUMPUR 8 Nov. - Tiada sesiapa yang boleh menceroboh kepentingan dan hak-hak diraja di bawah Perlembagaan Persekutuan, Rais Yatim.

Tegas beliau, oleh kerana itu sebarang cadangan untuk meminda peruntukan Majlis Raja-Raja dan kedaulatan raja di bawah Perkara 38 dan 32 memerlukan prosedur yang ketat di bawah Perkara 159.

BACA YANG INI PULA 


Dalam konteks ini, kata beliau, perkara itu bererti jika sesuatu berkaitan kebesaran hak-hak raja hendak dipinda, ia memerlukan persetujuan Raja-raja.

"Ini dimaksudkan oleh pembuat Perlembagaan pada 1956 dan di bawah Suruhanjaya Reid yang menjamin pihak Raja-raja berperlembagaan kekal sebagai pengimbang dan penjamin hak-hak agama di negara ini atau lain-lain hak keistimewaan orang Melayu, kepentingan komuniti lain di bawah Perkara 152 serta hak-hak di bawah Perkara 10.

"Tidak ada di dunia ini atau lain-lain negara di mana kumpulan diraja seramai di Malaysia dan juga tidak ada kuasa-kuasa asas diberikan Perlembagaan sekuat dan sesempurna di negara ini.

DAN BACA YANG INI JUGA
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

Woit... PEROGOL INI BUKAN SAJE BODOH.... kah kah kah..

Kah kah kah.. BANGANG PUN DIA JUGA.... kah kah kah...

kah kah kah.... DULU MADEY TIBAI RAJA TAK ADA APA JADI?... kah kah kah..

kah kah akh...TAK ADA PUN KENA TULAH JADI BATU.... kah kah kah...

kah kah kah...UNDANG UNDANG INI PERBUATAN MANUSIA... kah kah kah..

kah kah kah... PETA DUNIA LAGI BERUBAH...kah ah kah

kah kah kah.... INI KAN PULA PERLEMBAGAAN KOKAK.... kah kah kah...


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tapi "ceroboh" amah boleh.....

Tanpa Nama berkata...

Biasa la bodek.. UMNO buat semua ok..
hehe propaganda yang dirancang.. nak jatuhkan PR..

Siapa ingat apa propaganda yang Madey buat masa nak buat rakyat marah dah hilangkan kekebalan raja-raja??Siapa yang gantung lonceng kat kucing?

Masih kah kau ingat? bagaimana filem2 hasutan yang mebangkitkan kemarahan rakyat dan kekejaman raja-ra seperti sulatan mahmud mangkat dijulang diputar.. media masa tak henti2 menyiar salah salku raja-raja.. semua disusun bagi sidang dewan melucutkan kekebalan raja-raja..?

perkara sama diulang untuk PR.. tetapi pada masa sekarang amatlah sukar nak mengawal media internet.. kalau dulu tv radio surat khabar semua di bawah umno.. jadi undang-undang dilulus bagi mengawal internet.. jeng jeng jeng..

Tanpa Nama berkata...

Rais kata, ' ayo yo yo, sudah tukar kah?' hihi... Bkn x ingt, tp buat2 lupe...hihi...

albert magic berkata...

rais yatim ni agak agaklah bila keluarkan kenyataan, tak malu ke bila dipaparkan kenyataan umno dalam akhbar utusex tu, kalau nak mengampu pun berpada pada lah

Utusan Syaitan berkata...

Mengapa kaumku Melayu bodoh teramat sangat?

Keturunan dan cucu-cicit lanun-lanun Bugis yang merompak dan merogol nenek moyang kamu sembah sebagai Rajah Gopal.

Tanpa Nama berkata...

bodek kah kah kah. cmner lak menteri belajar udg-udg boleh duduk dlm kandang bu..bu..budaya laro lagi kokak? takde standard daa

lepas ni meraban la nak bodek nuar
konon nak ikut tok nik tak nak ambik elaun pooorah

ini kes melayu terdesak sbb malu nak mengaku jadi lanun, nak basuh tangan pasal raja, nak tunjuk umno la paling islam, nak bagi tau kaki tonggang-tonggek tak rasuah, tak rogol, tak rembat reta melayu tapi ikut realti politik umno terutamanya semasa kutty, raja ni pun satu...tak yah cakap la...baca tajuk akhbar di atas!!!!! sah hipokrit.

tt, ini bukan kes dua kali banggang
tapi kes enigma melayu sudah kena nasi kangkang bini terlanjang hingga imam muda sendiri jadi kulit boyo sokong pornstar hina hudud..kah kah

sayang harapkan intelek melayu tapi ulat taeikk yg merapu...

Tanpa Nama berkata...

bodoh teramat bodoh......
jilat kuat lagi bureet robengah....
jilat sampai bengong.....
kah....kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

rais rais zaman fesbuk ni pun ko nak buat statement bangang mcm ni....jilat jgn tak jilat...ko jilat la sampai tak berbaki wahai rais

didi kota belud berkata...

RACE YES STIM....KESIAN...DAH JADI DOCKTOR PUN BABAL...MEMALUKAN PROFESION KEDOCTORAN...RACE YES STIM OOO RACE YES STIM........MENGAPA IMAN MU GOYANG BILA STIM......?

Tanpa Nama berkata...

Ke jelobak ke jelobu
Tuai padi tigo tangkai
Kato ombung den…
Kato ongah den…
Kato ocu den
Podih nyo hati menanggung malu
Tak mati badan menghasai… Aih....