Isnin, 17 Disember 2012

ANAK MUDA DI AJAK TURUN BERDEMO



 
 KOMENTAR TUKAR TIUB
apa makna kenyataan ini?
maknanya amat senang
mari turun berdemo
pada 12 januari akan datang

tak perlu cakap banyak
tak perlu buat songel
turun ke kuala lumpur

inilah makna kentyaan 
dari bandan ngo ini


Mapim seru generasi muda belajar dari Arab Spring

Harakahdaily,17 Dis 2012



KUALA LUMPUR: Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) menyarankan generasi muda perlu mengambil iktibar dari Arab Spring yang berlaku di abad ini.


Setiausaha Agung Mapim, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, bukan sahaja ia penting sebagai suatu lonjakan kebangkitan rakyat malah adalah suatu anjakan sikap generasi muda yang sudah muak dengan pemerintah yang menyalahguna kuasa dan memperkayakan kerabat keluarga.


Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) menyarankan generasi muda perlu mengambil iktibar dari Arab Spring yang berlaku di abad ini.

Bukan sahaja ia penting sebagai suatu lonjakan kebangkitan rakyat malah adalah suatu anjakan sikap generasi muda yang sudah muak dengan pemerintah yang menyalahguna kuasa dan memperkayakan kerabat keluarga.

Generasi muda tidak harus merasa takut dan berpandangan negatif terhadap kebangkitan yang disaksikan berlaku di abad ini kerana banyak yang boleh dipelajari dari proses bagaimana ia berlaku dan ke mana arah tujunya.




-------

3 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

JANGAN TUNGGU TUA BARU NAK MENYESAL...WAHAI ANAK MUDA SEMUA BANGSA.....MASA INI MASA UNTUK KAMU MEMBUAT KESILAPAN SEBANYAK MUNGKIN...TIADA KEPASTIAN DALAM DIRI BUKAN BERERTI ANDA HARUS BERPELUK TUBUH...LONTARAKAN KEMARAHAN ANDA PADA SISTEM YANG MENGONGKONG..LONTARKAN BALIK BOM ASAP YANG MENDATANG..LONTARKAN KATA KATA ANDA PADA PEMIMPIN YANG ZALIM....ANDA PASTI MENEMUI SESUATU YANG BERHARGA DALAM PERJUANGAN IN...JANGAN TUNGGU TUA BARU NAK MELONTAR.

insafdoh67 berkata...

jom kita pakat turun kl 112. jgn takut.... pru13 Ubn kita kuburkan... jom ingt 112 ingt tt..... kasi batu api lg.... kih.kih.kih...

Tanpa Nama berkata...

jangan lepas spring jadi budak suruhan amerika ...ingat tu....