Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Disember 2012

BARU PULANG DARI MENCARI SALAI BUJANG SENANG





BARU SAMPAI DARI KOTA KINABALU

aku mencari salai bujang senang

yang aku jumpa tuna biru
kalau aku ada pilihan
untuk mencari tempat mengenap
maka kota kinabalu wajib di senaraikan 

ditamu di pasar kk di tebing laut 
aku telah temui tuna biru terbaik 
membeli satu kilo 
kini  sedang menunggu air batunya cair 
untuk makan tengah hari yang agak lewat 

tuna mentah 
bersama kicap
bersama petai direndam minyak zaiton 
bersama sambal lada 
adalah nikmat hari isnin in



 -----

5 ulasan:

Tokwan Pencen berkata...

Telioq Tok, leleh ayaq lioq dengar cerita kamuuu tuu!

Tanpa Nama berkata...

tuan... saya rasa tuna sirip kuning kut... kalangan kaki pancing dipanggil YFT. Yellow Fin Tuna.

Blue Fin Tuna slalu ade kat air sejuk kut...

Sekitar sabah, perairan mabul dan kepulauan mantanani, spratlys dan lucornia, banyak Yellow Fin Tuna.

Di sebelah tawau, sandakan atau lahad datu, laut belah sana dalam dan memang banyak YFT.

BFT? tu laut jepun ngan mediteranian je kut... BFT pun dah pupus di laut scandinavia.

YE KE BFT?

DIDI KOTA BELUD berkata...

kurang asam ko sham..ko gi kampung aku ko tak khabar...aku nak kirim madu lebah dengan ikan masinler......kau jangan datang kota belud kalau kau tak nak kawan aku....jangan macam macam di kampung aku sham,humble humble ler macam biasa...jangan masuk kg piasau di kota belud tur kalau kau tak nak kawan aku juga....aku cakap tebalik ni ko paham ke dak...hehehhehehhe

Mat Lendir KgL berkata...

Ulat sagu saiz XXL lu tak beli bro?
Dia punya protein setara dengan tuna biru tu.
Lagi cantik klu lu goreng petai campur ulat sagu campur sikit madu.

insafdoh67 berkata...

kih.kih.kih...