Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 5 Disember 2012

SEMUA DI INGAT KAN JANGAN TERPERANGKAP DENGAN AJENDA MUSUH




KOMENTAR TUKAR TIUB
penyokong pakatan rakyat wajib waspada
jangan terperangkap dengan ajenda musuh
jangan jatuh di dorong oleh ajen musuh
jangan melakukan pekara yang bodoh

sedarilah pelbagai bentuk serangan telah dilakukan
serangan cat dan batu keatas bas di merlimau melaka
serangan lastik bola besi di pantai dalam
serangan bermotosikal di panglima garang
serangan terhadap wartawan di pulau pinang

tidak ada sesiapa  pun yang telah didakwa
tidak ada satu orang pun dikenal pasti oleh polis

ini bermakna penyerang ini tahu
bahawa serangan yang mereka lakukan
mendapat  restu dari puncuk pimpinan
united malays national organisation

Penyokong Pakatan ditikam samseng Umno dalam ceramah di Gombak

GOMBAK 5 DISEMBER: Seorang penyokong Pakatan Rakyat cedera ditikam samseng Umno pada program Jelajah Merdeka Rakyat di Parlimen Gombak malam tadi.
Mangsa luka di bahu kiri akibat tikaman yang dipercayai menggunakan senjata – kerambit, sebelum dirawat petugas KEADILAN.
Ia berlaku ketika sekumpulan samseng Umno yang sebahagiannya membawa bendera BN mengganggu ceramah di Dataran Sharuddin, Batu 8 1/2 di sini.

Ceramah Merdeka Rakyat kecoh, seorang cedera

Harakahdaily,04 Dis 2012

(Cedera dibahu akibat tusukan benda tajam)

GOMBAK: Majlis ceramah Jelajah Merdeka Rakyat dekat sini kecoh dan seorang petugas luka dibahu akibat tusukan benda tajam.

Ia berlaku apabila sekumpulan pemuda Umno Gombak dikatakan merempuh tempat ceramah Merdeka Rakyat itu.

Menurut Adun Batu Caves, Amirudin Shari,  Pemuda Umno yang diketuai oleh Ketua Pemuda Umno Gombak dan exco Pemuda Pusat cuba rempuh untuk menghalang ceramah itu.

(Pemuda Umno cuba menganggu ceramah Merdeka Rakyat di Gombak)

Menurut beliau, batu juga dilemparkan ke tengah orang ramai yang menyertai ceramah itu.

Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) juga kelihatan di kawasan ceramah itu.

Walaupun diganggu, orang ramai tetap datang untuk mendengar ucapan para pemimpin Pakatan Rakyat.





------

6 ulasan:

DIDI KOTA BHARU,SEPUPU DIDI KOTA BELUD berkata...

ohhh...ini maksud khairy jamaluding,gepur setiap sudut,ruang dan tempat...ingatkan bercakap macam adenan yakoop...penuh dengan plural,singular.....ohhhh..mereka nak start perang ker........???...oklah tt...gua dengar cakap lu....>>>?

Pro_Pembaharuan berkata...

TT...

Saya hadir semalam.

Saya tak puas hati.

Kami rakyat datang, polis tidak dapat lindungi keselamatan kami. Pihak AMK dan Unit Amal pun tidak dapat lindungi keselamatan kami. Jadi saya rasa, kami berhak bangun untuk mempertahankan kami.

Berapa kali kami perlu dibaling batu, ditikam dan sebagainya hanya untuk mempertahankan diri kami?

Yang penting sekali, kalaulah kami tidak diberikan kebenaran untuk melawan balik kerana takut terperangkap agenda musuh, sekurang-kurangnya kami tidak mahu "menahan betis ketika todak melanda". Kami bukan patung untuk dijadikan bahan percaturan untuk dikorbankan. Berikan kami idea atau cadangan agar "batang pisang" dapat digunakan ketika todak menyerang.

Sepatutnya, MP/pegawai pakatan yang perlu memikirkan bagaimana untuk menggantikan "betis kami" dengan "batang pisang" dan bukannya kami yang memikirkannya. Kerana kami juga pernah mengundi anda semua!

Atau rakan-rakan lain ada idea lain bagaimana nak menghadapi ini semua?

Kami sanggup bersama-sama PR, tapi kami bukanlah betis untuk MP2 PR tengok sahaja!

Cuba lihat ADUN Bt Caves, memekak bila kejadian habis, memekak dalam surat khabar, tapi ketika kejadian? PELIR pun tak der untuk kehadapan!

Tanpa Nama berkata...

Didi.... kita bukan jenis macam tu. Kalau kita ikut rentak anjing menyalak, kita pun akan jadi anjing jugak!! Kita doa mintak pada Allah aje supaya parti jahanam tu KO..

DIDI KOTA BHARU,SEPUPU DIDI KOTA BELUD berkata...

OK... kami tidak akan menyerang balas..kami akan bersabar dan terus berjuang.....terima kasih kerana sabar semua..1233..gua salut lu..lu ok.

insafdoh67 berkata...

Ni bru sikit Ujian Perjuangan. Jom kta Terus Mara ke Putrajaya. Pru13 hak Kerajaan RAKYAT.. Apa Rintangan pun kita Tempuh Bersama.Hidup Pakatan. Hidup tt.. Kih.kih.kih..

Tanpa Nama berkata...

ko neh mcm puak amno jerk. . . . bodoh harap kan orang lain bejage ko. . . jgn jd sampah la. . .ko lelaki beb. . . klu ko kene tikam ko nk salah kan polis sebab x tlg.. . . slhkan yb sebab xda telo. . .lu lahanat la beb. . .