Selasa, 29 Januari 2013

SOALAN UNTUK AHLI FAK WA DAN FAK WI



SOALAN UNTUK PEMEGANG 

CHOTA RAJA 

RAJA 

MELAYU

Macam mana ni .... 

Aku mengajar kumpulan koir yang dianggotai oleh non Muslim menyampaikan lagu patriotik yang mengandungi perkataan Allah.

 Macam mana pula hukumnya? on LAGI KUTUKAN TERHADAP FAK WA FAK WEE
Publish | Delete | Spam
HALIMI MN
on 1/29/13
---------

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

soalan ttg polis2 yg pukul pesakit mental Sugumaran.

dimanakah kalimah ALLAH dan MUHAMMAD sewaktu kejadin membelasah itu?
a)dlm dompet pd kad kuasa
b)pd kepala tali pinggang
c)pd topi
d)pd butang

Tanpa Nama berkata...

dari tweet:
DrDzul Anak PM dn Pemimpin2 kita? @realDrMAZA: Kami brtemu dgn anak PM Gaza sndiri yg lengkap brsenjata mngawal d mlm hari mnjaga kselamatn Gaza
4 minutes ago · reply · retweet · favorite

jawap pada dr dzul & dr asri:
anak pm 1malaysia pun berjaga di mlm hari.
malah anak2 menteri2 1malaysia memang ramai kalau bukan semua, yg berjaga di mlm hari. ada juga yg lengkap bersenjata, ada yg lengkap berpengawal peribadi yg lengkap bersenjata, masing2 cukup bersedia utk menjaga keselamatan girlfriend dari kacau daun oleh lelaki lain yg sama2 berpesta dalam kelab2 malam, mahupun menjaga hak eksklusif petak letak kereta istimewa di luar kelab2 ataupun hak eksklusif utk masuk kawasan pangsapuri kediaman girlfriend masing2 tanpa kad akses atau pas pelawat. ertikata lain, anak2 menteri 1malaysia cukup berani tanpa risau2 berjihad membelasah lawan, samada teman lelaki perempuan disukai mereka atau pengawal keselamatan pangsapuri dll.

Tanpa Nama berkata...

Politik je ni tak payah la mengelabah baik yang menyokong atau yang tidak..

berbincang la secara berhikmah.. BUKAN EMOSI memaki dan mengutuk yang tidak membawa sebarang kebaikan buat kamu..

Sebenarnye orang tak paham bukan larang orang bukan Islam guna nama ALLAH tetapi TIDAK benarkan guna nama ALLAH bagi terjemahan God dalam Injil berbahasa Melayu ini aje masalahnya.

Aku faham kenapa ramai tidak benarkan sebab sebab Kalimah ALLAH ni sudah menjadi sebahagian dari kehidupan kita yang dipuja dan disanjung bahkan tidak boleh diletakan sembarangan bahkan nak masuk toilet pun tak boleh.

Tetapi tak pasti kenapa nama ALLAH boleh diletakan di logo polis kalau mereka masuk tandas tidak ke mencemar nama ALLAH ni.

Sebagai seorang Islam yang dididik sebegitu dan mempunyai rasa dan hormat pada nama ALLAH ini memang menjadi satu sentimen dalam membenarkan agama lain mengunakannya.. bukan atas dasar agama lain tidak menyembah Allah tetapi atas dasar yang khalimah ini adalah satu khalimah mulia dalam Islam dan ASAS akidah yang harus dijaga.

Saya juga ada rasa begitu, rasa yang tidak begitu senang Allah ingin diguna oleh orang kristian tetapi selepas saya mendalami dan memahami Allah itu sendiri menjaga namanya. Bahkan makna Allah itu sendiri bukan la tuhan yang umum tetapi tuhan yang satu dan tungal dengan kata lain kalau anda belajar Arab nama Allah itu sendiri menerangkan sifat tentang dirinya yang sebenar. Ini yang telah nabi berdakwah selama 13 tahun di Mekah. ALLAH itu satu dan tungal akidah bagi setiap umat Islam.

Pengunaan nama ALLAH dalam Bible akan mengudang pelbagai persoalan bagi mereka yang mahukan kebenaran.. Jadi saya cuma berharap kalau Allah dibenarkan diguna, Semoga Allah memberi hidayah dan kebenaran tentang agama yang satu dari Dia.

Allah yang menurunkan agama dari nabi adam, musa, daud, isa juga Muhammad. Manusia la yang menyeleweng dan mengunakan ayat-ayat Allah hanya untuk kepentingan tertentu sahaja sehinga terbentuk pelbagai agama dan kemudian menjadi perpercahan umat manusia hanya kerana mereka percaya agama mereka sahaja yang benar.

Allah maha benar maha berkuasa atas setiap sesuatu.

Semoga kita mendapat hidayah dariNya.. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin berkata, tiada rakyat Malaysia yang mati akibat kebuluran, malah ramai daripada mereka obes kerana makanan terlalu banyak, hinggakan perkara ini menjadi masalah besar dalam kalangan pelajar di seluruh negara.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/dana-kerajaan-banyak-tidak-diancam-kemuflisan-kata-muhyiddin-1.126288

pak yeh berkata...

tiada masaalah non Muslim pakai nama Allah sebagai nama tuhan.
Masaalahnya adalah salah pakai nama Allah dan salah terjemah Bible, bila Allah tuhan yang satu di guna untok trinitykan Allah dan memberi allah seorang anak.
Bible original tidak guna nama Allah, jadi kenapa Kristian salah terjemah nama tuhan mereka.???
Untok berbohongkan .???

Tanpa Nama berkata...

Ikut nabi lah beb...nabi pun tak pernah pi berpiket dpn umah Abu lahab or melolong dpn Abu jahal nak suruh depa jgn pakai nama 'Allah'..dah tuhan mmg Allah.cerita trinity, latta, uzza etc itu dah masuk isu lain.itu isu akidah.kita paha yg org kristian tu berbeza dgn kita disebabkan akidah. bukan sbb Alah ke bukan Allah tuhan mereka.bodoh na ke org melayu sampai terkonfius antara bible dgn Quran.tafseer Quran pun tak khatam Baca sibuk pulak risaukan bible.
jgn risaula, ong melayu ni malas membaca..dia nmpak bible tebal smcm mmg tertutup nafsu dia..aku fed up la dgn propaganda yg membodohkan melayu ni.Cuba cari jln utk cerdikkan melayu..kalau lu betul jujur dalam agama Dan dakwah, lu takkan marah kristian nak panggil tuhan dia, yg juga tuhan LU as Allah!
Bengong la..Cuba lah buat non Muslim suka Dan nak jadik mcm kita.bukan perangai bodoh yg buat org makin lari drpd Islam.oh my Allah I'm so sick of this !
Aku nak keluar drpd bangsa melayu boleh tak???

Tanpa Nama berkata...

ini ayat drpd injil asal dari gereja coptic.

http://www.copticchurch.net/cgibin/bible/index.php?r=Genesis+1&version=NKJV&btn=View

ingat nabi isa bukan org putih/inggeris.jd injil bhs inggeris itu terjemahan juga dan bukan bhs asal.

فِي الْبَدْءِ خَلَقَ اللهُ السَّمَاوَاتِ وَالارْضَ. وَكَانَتِ الارْضُ خَرِبَةً وَخَالِيَةً وَعَلَى وَجْهِ الْغَمْرِ ظُلْمَةٌ وَرُوحُ اللهِ يَرِفُّ عَلَى وَجْهِ الْمِيَاهِ. وَقَالَ اللهُ: «لِيَكُنْ نُورٌ» فَكَانَ نُورٌ.

terjemahan inggeris:
In the beginning God created the heavens and the earth. The earth was without form, and void; and darkness was on the face of the deep. And the Spirit of God was hovering over the face of the waters.

Then God said, "Let there be light"; and there was light.

Pena Hitam (Asraff) berkata...

dalam bible old testement atau bible lama dalam bahasa hebrew, adalah d maklumkan bahwa jesus tu diperanakkan oleh tuhan maksudnya lahir tanpa bapa.. Allah maha besar.. Dia boleh membuat ibu Isa a.s mengandung walaupun tanpa bapa.. tapi dalam kitab bible new testement atau bible baru dlm bahasa greek, perkataan 'diperanakkan' tu telah di ubah menjadi 'anak' sahaja... sama juga dgn nabi kesayangan aku iaitu muhammad saw.... namanya ada di sebut dlm bible old testemen (song of solomon 5:16).. tp dlm bible new testement dah bertukar jadi 'the priest one'..

bukan kah bagus mereka telah setuju utk mengatakan Allah swt tu tuhan segala alam semesta.. kenapa kita perlu takut.. spatutnya kita kena terangkan kepada mereka bahawa bible mereka telah bertukar sedikit sebanyak dari yg original.. tapi x bg al quran kita.. tidak pernah bertukar wlu sepotong ayatnya dr dl hingga harini.. kita kena yakin la.. lue x kan x yakin dgn agama lue sendiri der?? Allahuakbar..

Tanpa Nama berkata...

"kenapa kristian salah terjemah nama tuhan mereka.???" adakah maksud ko tuhan ada lebih dari satu??

Tanpa Nama berkata...

isu kalimah Allah ini bagus...bolehlah kita sama2 mengenal Allah?
bagaimana pula dgn nama Allah yg 99, apakah khas untuk dipakai org Melayu Islam sahaja???

Tanpa Nama berkata...

Beginilah TT, mari ibaratkan setelah berkurun lama orang memperkatakan TT ada anak, ..kemudian satu ketika TT tampilkan kebenaran dgn satu official statement bhw TT memang xpernah ada anak kerana tidak pernah berkahwin..adakah relevan lagi kepercayaan bahawa TT mempunyai anak?
Wajarkah kita membenarkan nama TT dikaitkan lagi sebagai bapa kepada sipolan selepas official statement itu?

Tanpa Nama berkata...

anggota Islam mungkin tahu kemuliaan kalimah pd lencana
anggota bukan Islam mcm mana, tahu kah?ada ajarkah?
jgn kurang ajar sudahlah.
kahkahkah

Pena Hitam (Asraff) berkata...

anggota islam yg mengamalkan undang2 islam je aku percaya depa hormat pd kalimah tersebut lekat pada seragam mereka.. klu stakat islam kat ic je x payah la.. sibuk mkn rasuah bsepah kat luar2 tu.. yg memberi pun x reti nak hormat.. yg memakai lg la.. mungkin yuhan depa ni duit kot..

Tanpa Nama berkata...

Gua skali lg mo tunjuk pandai... Cuba korang bukak mata korang & perhatikan masyarakat sekeliling. Cuba korang perhatikan 'saudara2' baru kita yg br memeluk Islam, apakah agama asal mereka? Wa tak taulah klu di s'jung, tp klu di Sabah - kbykn drp mereka asalnya b'agama Kristian! Kenapa mereka memilih Islam? Sbbnya - Kristian adlh agama yg 'hampir' dgn agama kita. Penggunaan nama Tuhan 'Allah' dlm Bible ada hikmahnya, setdk2nya penganut Kristian turut memuliakan kalimah suci & mulia itu. Olh itu mereka perlu didekati dgn cara yg b'hemah dan bukan dgn ancaman membakar Bible!