Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 Mac 2013

MENJUAL AGAMA SATU PERNIAGAAN PALING TUA


MALAM INI
DI UNISEL
SHAH ALAM
KOMENTAR TUKAR TIUB
ini contoh terbaik
untuk membuktikan bahawa agama itu
boleh digunakan untuk membodohkan orang ramai

dalam  berita ini
agama dijual khusus
untuk membodohkan bani melayu

dengan menggunakan bait ayat ayat  dari kitab suci
dengan menggunakan hadis dan kesah kesah
para penjual agama telah menjual agama
untuk mempertahankan kezaliam
untuk mempertahan kemungkaran
untuk mempertahankan kebatilan

united malaya national organisation
adalah gerombolan yang  zalim
mana mungkin sesiapa yang memiliki
kesedaran akan bekerja sama dengan gerombolan ini

dibelakang ayat ayat suci yang dijual ini
adalah kaum pemodal
yang sedang merembat harta kekayaan negara

para penjual agama ini cari makan
para penjual agama ini menggunakan agama
untuk bersama merembat harta kekayaan negara

Perpaduan Umno & PAS
 Perlu Disegerakan - Fathul Bari
KOTA BAHARU: Perpaduan antara Umno dan PAS perlu segera diwujudkan untuk kepentingan Islam dan orang Melayu, kata Ketua Pegawai Eksekutif Pertubuhan Ilmuan Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya.
Beliau berkata perpaduan itu bukan untuk mana-mana pihak membubarkan parti tetapi mewujudkan kerjasama ke arah kebaikan untuk kekuatan kepada Islam dan orang Melayu. "Umno telah lama hulur tangan untuk perdamaian dan perpaduan ke arah kebaikan, sewajarnya PAS menimbang dan menerima tawaran tersebut," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah isu-isu semasa kepada Penceramah Penerangan Negeri Kelantan di sini, Khamis.

 "Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda "Susulilah perkara yang buruk dengan perkara yang baik"," katanya sambil menjelaskan dalam konteks ini perkara yang buruk ialah perpecahan dan yang baik adalah perpaduan.
Beliau berkata tuntutan perpaduan itu adalah tuntutan syarie maka perkara syarie perlu dilaksanakan segera mungkin. TIEWNAMA

------

7 ulasan:

Sang Sapurba berkata...

Kahkahkah...Perdamaian masa terdesak. Bila kembali kukuh, rakan yang diajak bersatu pun tikam rakan tersebut daripada belakang. Selepas itu, kekuatan rakan tersebut dipecahbelahkan sehingga tidak mampu kuat kembali.

Itukah perpaduan yang diharapkan???

Tanpa Nama berkata...

Kasihan Farthole Blurry, tak habis2 menjaja... dapat untung kawing lagi satu...

Tanpa Nama berkata...

ularrrmak bongsai mau cakap pasat politik ka??

dia tak tau ee sudah bersedia mau sondol bani melayu.

kalau tak tau duduk diam-diam.

buka matahati bukan buka kerang busuk!!

belajar sejarah negara dulu bukan sejarah arab.

selagi perlembagaan thogut lu jgn cakap banyak la...jika tiang sendi goyah cmne nak bikin rumah???

jika kulit je islam, dlm hanyir dan busuk camne nak berpadu-padu??

ust Azhar kata jika nak kenal MUNAFIQ, dia la paling alim.

bila tanya mana syariat, tarak, itu Boss punya hal.

jika pergi surau dia lebih laju dari kambing kah kah kah

lebih baik jual cincin kat badak drp jual agama.

sambil tu tanya la apasal tarak tudung itu rambut???

..and mao and marx will together laugh in their graves for the so-called opiated bongsai kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tu dia..

Tuntutan Islam adalah "amal makruf, nahi mungkar", tapi sibingai Fathul Bari Mat Jahaya ni nampaknya terbalik pula "nahi makruf, amal mungkar" bila bersekongkol dgn UMNO/BN yg terang lagi bersuluh, penipu yang zalim.

UMNO ibarat najis kat joboq dan PAS ibarat air mineral; kalau PAS bercampur dgn UMNO, produknya jadi air cebok untuk sibingai ini buat wuduk. Amacam?

~ ~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang2 mengaku Islam MELAYU yg berpangkat & bergelar kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) drp umatnya akan masuk api neraka".

Tanpa Nama berkata...

Para penjual agama menjual kpd penjual agama utk mempertahan kemungkaran, utk mempertahan kebatilan, kellah ayak mung, tabik spring

jebatmalaya berkata...

salam... nk ajak tu biarlah ikhlas... mengapa hanya ajak pas berdamai... maksud tersirat ini adalah untuk pecah belah pakatan rakyat...wajib ajak semua ahli pakatan... pas, pkr dan dap... baru kita tidak prasangka buruk... satu lagi cadangan yg mudah... jika benar umno sayang melayu...masa pru 13... semua calon umno tarik diri jika berhadapan dgn calon pas... ada bran... umno mesti bertanggungjawab dgn hutang negara yg mencapai lebih rm 500 bilion... semoga umno bertindak bijak ...

DIDI KOTA BELUD berkata...

PRINSIP DIA SENANG JE BAI TENTANG FUCKTUL BERI BERI NI.....KETUA DIO MAFIA....SEMUA BENDA MAFIA DIA BUAT....FUCKTUL BERI BERI ALIM...SEMAYANG...ZAKAT HAJI DAN YANG BAIK BAIK JELAH....DIO KEJE DENGAN MAFIA...APA STATUS FUCKTUL BERI BERI....YA...FUCKTUL BERI BERI LAGI BANGSAT DARI MAFIA....PUI...PUKIMAK BETUL...PRINSIP NI PUN TAK TAHU KE FUCKTUL BERI BERI.....TIEWNIAMA LAH FUCKTUL.