Sabtu, 27 April 2013

SATU LAGI BUKTI PENIPUAN DI RANCANG


INI  IALAH
JUMLAH
YANG TELAH DI MENANGI
OLEH PAKATAN RAKYAT
BERASASKAN KENYATAAN
JENERAL  GHAFIR
dan 
DINAFIKAN OLEH
KETUA POLIS NEGARA
 KOMENTAR TUKAR TIUB
darti kajian
dari ombak rakyat
dari jumlah yang xdatang ceramah
dari julanan suara keadilan
dari pungutan suara
dari laporan spesial branch
dari laporan risikan tentera
dari laporan dalaman united malays national organisation

pakatan rakyat telah menang

jika tidak ada penipuan besar besaran
pada 6 mei sebuah kerajaan baru akan wujud

jika pakatan kalah
hanya kerana penipuan


  • Pegawai SPR didakwa catat nombor siri kertas undi pos



NONECalon DAP bagi DUN Pengkalan Rinting, Cheo Yee How (kiri) dan wakil  calonnya, Tah Moon Hui mendakwa bahawa mereka ternampak kejadian itu semalam semasa lawatan mereka ke pusat gerakan SPR di Johor Bahru untuk memeriksa kertas undi pos sebelum ianya dihantar.

Mereka menunjukkan kepadaMalaysiakini gambar yang diambil secara tersembunyi di pusat gerakan tersebut, yang menunjukkan nombor siri enam angka kertas undi bagi parlimen dan kerusi DUN setiap pengundi pos, telah dicatat bersebelahan nama pengundi dalam senarai pemilih undi pos.


PETANG ESOK
DI DEWAN CHINA
--------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku teringat kisah sorang budak cerita pasal siang hari tolong bapak pasang bendera umno. Belah malam time tido, budak tu mimpi cerita Anwar jadi PM dan datang jumpa dia bagi hadiah. Mimpi budak tu akan jadi kenyataan pada 7 Mei 2013 akan datang.

Tanpa Nama berkata...

Pak TT,undi tentera pun ade no siri. Bapak aku ckp,kalau undi pembangkang nati pegawai atasan dia tahu.Bapak aku ckp undi tentera tak rahsia.

Tanpa Nama berkata...

Tuan tt, minta kertas undi awal 30 hb dikira pada hari sama 30 hb di tempat sama..lepas tu terus seal dan jumlah kiraan diumumkan ptg tu jugak.. baru lebih telus... x da chance nak tukar peti..

Tanpa Nama berkata...

g mampos la dia tau gua nak undi sapa! ada apa hal? esok dia kalah, gua sendiri dtg jumpa bgitau gua undi pakatan rakyat!!

DIDI KOTA BELUD berkata...

Apa pedulik wahai polis dan tentera......kalau bos korang tahu undi pakatan...apa kamurang takut dan padulik.....pangkah aja pakatan...6 mei nannti bos korang yang lndak naik pangkat....apa kamuranag padulik sign mati saja bah....ini kalilah...kalau pakatan menang ....aku nak nikah lagi seorang...bukan ertinya yang sekarang indak bist.....bistttttttt....cuma aku nak tunjuk kat najib yang akurang ini bukan takubin....akurang ini sign mati...mana mana buli hidup....asal tatap prinsip.kapis komprende.

Tanpa Nama berkata...

Bagus gak ada no siri. Tapi pastikan semua kertas undi awam pun ada no siri, supaya nanti senang nak detact pengundi PATI@PENGUNDI HANTU oleh kerajaan baru. Jom pakat ramai2 undi untuk kerajaan baru...INI KALI LAH! !!!!

Tanpa Nama berkata...

Jika begitu anak2ku bangsa malaysia....kita turun ke jalanraya jika gerombolan taik@BN tipu pilihanraya....

Wan berkata...

Penjawat kerajaan, polis, tentera dan lain lain anggota dlm agensi negara secara tidak langsung dipaksa undi BN. Maka, kalau nak betulkan segala penyelewengan, penindasan dan campur tangan politik dlm institusi2 negara selama 55 lebih tahun oleh BN - mereka harus mengalakkan saudara2 mereka supaya undi parti2 pembangkang. Utk setiap undi mereka yg diambil BN, kurang2 5 undi saudara-mara mereka akan pergi ke Pakatan Rakyat!

BUDAKBOY berkata...

BUDAKBOY

Undi tentera memang tak de rahsia. Dalam sampul A mengandungi butiran peribadi anggota tentera dan borang untuk diisi oleh anggota berkenaan dan ditandatangani oleh pegawai tentera yg dilantik.

Sampul B mengandungi kertas undi. Semua surat, borang, sampul A dan B mempuyai no siri.

gua tak kisah pasal tu sebab hak TETAP hak. boleh calon pilihan hati.

Cuma gua risau sebab PRU 13 ni ada istilah undi pos dan undi awal.

Undi pos memang lawak sebab, SPR poskan kertas undi kepada pemilih dan pemilih mengeposkannya semula kepada SPR...

Malam ni (Sabtu, 27/04/2013) pulak SPR menambah bilangan saluran disebabkan pertambahan bilangan pengundi.. berlaku di P116 Wangsa Maju, Daerah Mengundi Taman Melati.

Tanpa Nama berkata...

Apa guna jadi tentera, komando, polis dan pasukan keselamatan jika dengan prinsip diri sendiri pun tak berani perjuangkan? Apakah perlu kita istiharkan kawasan Bukit Malawati atau Ulu Yam sebagai kawasan "Aokigahara"?

Adalah lebih baik pergi harakiri saja di depan Tugu Negara kerana nak mengundi pun kecut perut. Hidup pun x guna jadi kuli UMNO. KAHKAHKAH...

Tanpa Nama berkata...

bro anon 7:09..tu yang Bersih minta..tapi spr and rejim tak akur,,,tukar beberapa undang pilihanraya lepas dapt 148 Mp dengan beli katakkkkk