Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Mei 2013

JEMPUTAN FORUM





Mampukah Malaysia Melangkaui Benteng Politik Perkauman?
Can Malaysia Move Away from Racial Politics?

Dengan bilangan peratusan 85% keluar mengundi pada PRU13, iaitu bilangan tertinggi dalam sejarah PRU malaysia, PRU kali ini merupakan inspirasi rakyat bahawa mereka ini dahagakan perubahan dan kesediaan untuk membuat anjakan politik negara agar tidak lagi berdasarkan kaum.

Namun begitu, mesej jelas ini telah dicemari oleh beberapa individu yang mentadbir negara kita, di mana elemen perkauman ini menyelinap masuk ke dalam sistem semula. Di samping itu, penambahan sikap xenophobia di kalangan rakyat terhadap komuniti imigran selepas dan sebelum PRU13 juga meningkat dan membimbangkan.

Sertai BERSIH 2.0 untuk sama-sama memahami apa yang sedang berlalu dan sama sama mengupas isu samada Malaysia mampu melangkaui benteng politik perkauman.


PANEL FORUM

1) Dr Farouk Musa (Islamic Renaissance Front (IRF))
2) Jerald Joseph (Board of Director, KOMAS)
3) Irene Fernandez (Tenaganita)

Tarikh/Date: Rabu, 29 Mei 2013
Masa/Time: 8.30 malam
Tempat/Place: Perpustakaan Komuniti Petaling Jaya, Lot 389, Jalan Selangor, Seksyen 3, 46050 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan



----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sham,

itu mamat SAMM nama Eddy sudah sound sama lu sebab lu tadak kat blackout 505. dia kata baik lu terus hilangkan diri. dia puji Mat 'bronson' Sabu dan Ambiga lagi berani dari lu.... amacam?

Tanpa Nama berkata...

1.85% peratus mengundi sebab puak cina dah turun hampir 100% untuk "mengusai" politik malaysia melalui PR!!!
2.Sayangnya setakat 38 kerusi(DAP) dan lebihkurang 20-25 kerusi PKR(wakil cina)!!itu je kekuatan cina dimalaysia nii!!maka melalak,menyalak dan melolonglah puak-puak cina kerana kekalahan tersebut!!
3.dengan pertolongan cai-cai dap seperti pkr!!melayu cai dap ni kemudiannya menjaja isu 52 undi popular pulak!!buta sejarah!!demokrasi dimalaysia berpaksikan jumlah kerusi parlimen!!
4.terdapat 3-4 juta pengundi MELAYU yang layak mengundi dan belum mendaftar!!PRU 14 nanti 4-5 juta pengundi tersebut akan mengajar puak-puak cina yang syok sendiri!!
5.PRU 14!!pertembungan secara total antara melayu melalui UMNO dan puak cina melalui DAp!!
6.Ko waktu itu entah ada!entah berkubur dimana agaknya bhaii!!belajar-belajarla sembahyang dimasjid bhaiii!!!

Tanpa Nama berkata...

bro hisham pegi kursus kahwin la....

umno lama berkata...

Kah kah kah..... isham dah jadi pengecut ker. Bro apa dah jadi, setahu wa, lu tak pernah cam ni. Ker lu hilang pergi nikah? Keh keh...... nikah takyah sorok sorok bro. Tengok UAI selamber rock jer. 3 plak tu. Siap kena belasah dlm fb.