Selasa, 14 Mei 2013

MALAM INI DI KUANTAN - MALAM ESOK DI JOHOR BAHRU


DI STADIUM
KELANA JAYA

KOMENTAR TUKAR TIUB
perhimpunan ini bertujuan untuk
menunjukkan yang rakyat malaysia
tidak mahu ditipu

perhimpunan ini menolak keputusan pru13
perhimpunan ini melawan penipuan
pehimpunan ini menuntut diadakan 
pemilihanh di kawasan yang dimenangi dengan cara tipu

NOTA:
malam ini di kuantan
malam esok di johor bahru
demo ini bukan hanya di semenanjung
di sabah dan sarawak juga demo
mula merebak

DI PULAU PINANG

Jangan sertai perhimpunan di Kuantan esok

KUANTAN 13 Mei - Polis Pahang memberi amaran kepada orang ramai agar tidak terpedaya dengan hasutan pihak tertentu yang mengajak mereka menyertai perhimpunan haram di Taman Mahkota Aman di sini esok.

Ketua Jabatan Pengurusan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Komisioner Anuar Osman berkata, setakat ini, pihak polis tidak menerima sebarang notis atau permohonan daripada pihak penganjur untuk memaklumkan mengenai perhimpunan tersebut. - MELOYO ONLINE

Perhimpunan Hitam di Johor Bahru Rabu ini haram: Polis

JOHOR BAHRU: Polis Johor menyifatkan Perhimpunan Hitam anjuran parti pembangkang yang dijadualkan di sini Rabu ini sebagai haram kerana tidak menepati syarat di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012. »
Polis buka kertas siasatan perhimpunan di pejabat SPR negeri 4:42pm
KOTA KINABALU 13 Mei - Polis telah membuka kertas siasatan berhubung tindakan lebih 30 individu yang berhimpun di pekarangan pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Sabah di sini Jumaat lalu. Ketua Polis...

TIGA TUNTUTAN
JANJI BERSIH
1 - tidak terima keputusan pru13
2 - tubuh spr baru yang bebas dan bersih
3 - lakukan pilihan raya baru



-----

7 ulasan:

Awanama berkata...

Saya tak tau samada pengundi awal iaitu petugas spr perlu kena calit dakwat kekal atau tidak jika mengundi, tp bukti di depan mata saya iaitu kwn di ofis dan adik saya sendiri yg dikategorikan sbg pengundi awal tsb mengesahkan memang tiada calitan dakwat kekal pada jarinya...

Kalau dakwat kekal ini wajib ke atas pengundi awal kata spr, memang sah2lah spr tu bohong!

Awanama berkata...

wadefak?! daripada nak sokong korang, aku dah tak setuju dengan tindakan korang.. go to hell la korang..

Weh, biar parti yang berkhidmat untuk kita, bukan kita yang jadi kuli parti untuk kepentingan pihak tertinggi parti!

Awanama berkata...

jadi pencacai PR la pulak.. patut PR yang berkhidmat untuk rakyat, tapi rakyat pulak dikuli untuk menjadikan anwar jadi PM

Awanama berkata...

Semua yang pembankang kata tk betul..semua nya fitnah..bila di minta buat penjelasan, spr buat de' jer..bila didesak mula keluar kenyataan merapu dan tk masuk akal dan buat org tk puas hati dan marah...
Kalau cakap tk dihiraukan dan tidak beri kesan, maka terjadilah perhimpunan mega atau rakssksa..bila sebut raksaksa tu maknanya besar dan ramai lah orang yang datang...masih ader akhbar arus perdana yang menyatakan kurang sambutan cuma 2000 orang jer yang hadir..nk kata bangang memang pun bangang..memang matematik sejak dulu jadi killer subject..tp sekarang spt bro tt kata dh masuk zaman pasca moden..dh ader kalkulator tkkan masih kira guna jari kot..
Kalau nk guna psyko cara lama dah tk revelan lagi..kita ingat nk bodohkan orang, tok..tok..kita kita sendiri yang nmpak bodoh wal bangang..
So, jalan akhir..bila aduan tk di hiraukan dn bila pihak spr buat pekak badak jer..orang berhimpun untuk menyatakan rasa tk puas hati...menyatakan bantahan...
Kalau betul2 telus buat jer pilihanraya semula...
Kan setel....
Sehari dua ni timbul mp be end nk cari popular dengan mengeluar kenyataan bodoh...
Udah2..lah buat demo...terima jer keputusan p/raya yang telah rakyat tentukan...
Spr telah jalan p/raya dengan cemerlang dn telus...mp ni dh lah bangang, tk der perasaan lak tu...nampak sangat tk perihatinnya..mcm mana nk bela rakyat
demokrasi telah mati...
Tapi msh ader yg mendakwa mereka adalah pendokong demokrasi tulen..
Selagi rakyat seluruhnya tk sedar hak mereka telah di nafikan...
Selagi rakyat rasa selesa dgn aper yg mereka ader..
Selagi itu lah...
Perubahan masih jauh lg..

Awanama berkata...

Y talk talk, apa guna bukti?
Mau peram buat tapai ke?
Mubarak sudah bagi tau, election kalu gerenti kena tipu
Lu tenguk ana lokap sudah masuk.
Cilika, mahasiswa punya pasal!!

Sudin berkata...

Akta Perhimpunan Aman 2012...?
Kah,kah,kah....kata negara maju.
Akta itu sendiri menunjukkan mentaliti negara dunia ketiga....kah,kah,kah.
Pegi mampuslah dengan akta....!!!
Jalan raya senjata ampuh untuk terajang Umno(B)/Bn......!!!

Awanama berkata...

Aku nk tanya SPR ......apa motif letak dakwat kekal.? Tapi, x kekal. para pengundi sedia maklum.....dakwat tu memang x kekal! X sampai setengah hari dh hilang.Kan pembohongan yg nyata.....yg x nyata lg la pulak.....!