Sabtu, 29 Jun 2013

ANAK MUDA TERUS BURU SPR



BURU SPR
SAMPAI TERSUNGKUR

SPR Terus Perbodoh Rakyat: 
Tiada Logik Dakwat Kekal Untuk PRK

Cukup-cukuplah dengan penipuan demi penipuan yang dilakukan SPR untuk menutup kegagalan sistem dakwat kekal, rakyat terus diperbodohkan lagi dengan cadangan penggunaan dakwat kekal dalam pilihanraya kecil N1 Kuala Besut.

Apakah SPR tidak memahami hukum logik sistem penggunaan dakwat kekal sebelum melontarkan cadangan yang kononnya bertujuan meredakan kemarahan rakyat?

Logiknya penggunaan sistem dakwat kekal ialah untuk memastikan setiap pengundi dicalit dakwat tersebut sebagai tanda sudah mengundi, dan ia melibatkan semua pengundi pada pilihanraya umum. Dakwat seharusnya kekal selama 7 hari memandangkan hampir 300 ribu pengundi awal dan pengundi pos membuang undi mereka 5 hari sebelum hari mengundi. Maka jika sistem ini berjalan baik, mereka yang sudah mengundi samada pengundi awal atau pengundi biasa, tidak boleh mengundi kali kedua kerana dakwat masih dijari. Ini konsepnya.

Tetapi apa yang berlaku pada 5 Mei lalu ialah ratusan ribu pengundi awal telah terdedah untuk mengundi lebih dari sekali malah pengundi yang membuang undi 5 Mei juga boleh berbuat demikian kerana didapati dakwat kekal itu sebenarnya pewarna tiruan sahaja, tidak mampu kekal walau 5 minit merujuk kepada banyak kes dan laporan polis. Integriti pilihanraya hancur dan undang-undang PRU-13 dicemari dengan teruk sekali.

Kini setelah SPR hilang sepenuhnya kepercayaan rakyat dan didesak oleh majoriti rakyat supaya berundur, SPR yang sama telah cuba untuk perbodoh rakyat dengan cadangan sistem dakwat kekal di PRK K.Besut. Mana mungkin sebuah pilihanraya kecil mengamalkan sistem dakwat kekal melainkan pengundi di seluruh negara selain pengundi DUN K.Besut ditandakan dakwat kekal terlebih dahulu sehari sebelum hari pengundian N1 K.Besut.

Dengan kata lain, menandakan dakwat kekal kepada hanya sekelompok pengundi di K.Besut sedangkan berbelas juta pengundi tempat lain bebas untuk masuk dan menyamar sebagai pengundi. Dakwat kekal untuk pilihan raya kecil adalah sangat tidak relevan. 

Justeru itu, SAMM melihat cubaan Timbalan Pengerusi SPR membuktikan dakwat yang bakal digunakan di PRK K.Besut lebih kekal dari 5 Mei adalah berniat jahat untuk menutup isu sebenar. Rakyat kini tidak mahu lagi dakwat kekal, rakyat mahu dakwat kekal pada 5 Mei dan kegagalan berbuat demikian sepatutnya kamu dan semua koncu kamu meletakkan jawatan.

Cubaan yang baik dari SPR, namun rakyat semakin bijak dan semakin kental untuk terus melawan! Biarpun ada ahli parlimen Pakatan Rakyat yang menerima keputusan pilihanraya sepertimana ahli parlimen Barisan Nasional, namun rakyat tetap menolak keputusan yang penuh penipuan, menggelapkan demokrasi yang juga merampas kemanangan rakyat.

Anak muda akan lawan sampai menang! Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan!

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda 
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SPR yang sedang sesak nafas sekarang memasang perangkap menanti mangsa yang bakal dijadikan kambing hitam.

Sehingga kini SPR buat bodoh saja walau pun satu dunia dah tahu mereka adalah mastermaind pelbagai penipuan dalam pilihanraya yang lalu.

Pengerusi dan timbalan SPR tidak peduli desakan pengundi supaya berundur kerana mereka tahu tiada siapa yang boleh usik mereka, BN sentiasa melindungi keselamatan mereka.

Ini bermakna nak serang SPR maka mesti serang juga UMNO Baru.

Puan Fazilah berkata...

Cadangan spr hanya untk bunuh diri dlm kes dakwat kekal dlm prk k.besut.... kita akan dapati prk ini paling byk penipuan... seluruh jentera kerajaan akan dikerah oleh umno baru... kdg kdg wajib menyokong penipuan umno... biar satu dunia tahu umno adalah penipu selamanya....

Tanpa Nama berkata...

Buru sampai pintu rumah..Buat tarian punggung...kentut kan gamber mereka ramai ramai and publish aksi tu,,,,he he he..Lagi syok anak muda