Jumaat, 28 Jun 2013

BERDEMO PUN MESTI ADA STYLE




DEMO DAN SEMIOTIK
kena tangkap itu biasa
berdemo di tangkap itu pun  biasa

yang maha penting untuk anak muda
ialah apabila di tangkap dalam demo
wajib dilihat sytlish
wajib dilihat trendy
wajib dilihat chic

ini untuk memastikan imej demo
imej turun ke jalan raya
ialah imej counter culture
imej anak muda
bukan imej poyo

ini untuk menyambut tradisi 
jenerasi yang terdahulu dari kita

sila lihat jenerasi paris 68
sila lihat jenerasi  baling 74

anak anak mahasiswa dilihat trendy chic
minah cun  turun berdemo
mamat stylo turun berdemo
mamat jambu turun berdemo
minah ranggi turun berdemo

feshen rambut counter culture

nak berdemo pun 
ada feshen
ada style

yang poyo sila tinggal dalam kampus


BAJU T hitam
KACA MATA - rayban
SELUAR - bundle
TOPI - rasta
TANGAN -  gelang

TOPI - rasta
KACA MATA - rayban

KASUT - bundle
SELUAR - denim biru

STYLE
DATARAN  MERBOK 2013

TRADISI PARIS 68

PARIS 68

MASJID NEGARA - BALING 74
RAMBUT PANJANG

Add caption
--------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jap lagi ada la yang mengata macam2 ni... hehehe... generasi pop yeh yeh mana nak sama ngan generasi bundle. yang sama cuma pada semangat melawan...

salute pada anak muda yang berani.

p/s, Sham, artikel ni macam masuk bakul angkat sendiri je! kahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

Ape ko igt yg poyo je kat kampus? Dari kampus la lahir Adam Adli, Safwan Anang, SAMM, SMM, Rafizi tu bodo. Baru intel, bukan meroyan kat blog je. Nak harap kau? Tak masuk U pon xpe. Intellectual zero!

Tanpa Nama berkata...

apa yang paling cool?

dalam banyak2 himpunan blackout aku gi, kat padang merbok aku sudah nampak 1 mamat rambut panjang pakai skaf hitam tutup muka, pakai suar G.I paras lutut ngan pkai kasut vans oldskool, jalan sorang2 dia je.

kenapa aku cakap dia cool? sebab dia satu2nya yang aku pernah nampak pakai tshirt gambar 'tukar tiub penghasut rakyat'! 1 gerai pon takde jual tu baju.

mana nak beli baju tu, woii?? aku nk tnya mamat tu aku segan sebab aku tak cukup cool. kahkahkah

Unknown berkata...

hasut jangan tak hasut! kahkahkah