Ahad, 9 Jun 2013

SATU LAGI PENCERAHAN


SABTU 
15 JUN 2013

TOWKAY CHINA - TOWKAY MELAYU
betul tu saya sokong , dapat bos melayu ,nasihat nya ,wah dia saja yang betul dan baik ,kerja bawah melayu 8 tahun gaji cuma naik 50 hengget setiap tahun,bersamaan 400 hengget kenaikan selama 8 tahun, rasa tak puas hati ,minta tukar jabatan ,kerja pula bawah bos cina ,dalam masa 4 tahun saja pertambahan gaji 200 rm setiap tahun ,bersamaan 800 hengget selama 4 tahun . so apa kah melayu tu betul menjaga melayu atau mendera melayu ? on SATU PENCERAHAN DARI PEMBACA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 6/6/13

KAH KAH KAH

KAH KAH
KAH

Utusan dakwa graduan Melayu didiskriminasi syarikat Cina

KUALA LUMPUR, 5 Jun — Akhbar Umno, Utusan Malaysia, hari ini melaporkan kajian sebuah universiti awam di negara ini menunjukkan graduan Melayu didiskriminasikan oleh syarikat milik masyarakat Cina dan juga warga asing.
Laporan akhbar tersebut dilihat sebagai kesinambungan daripada serangan terhadap komuniti Cina selepas pilihan raya pada 5 Mei lalu, dengan muka hadapanUtusan Malaysia hari ini memaparkan tajuk “Diskriminasi syarikat Cina berdasarkan kajian universiti awam. Graduan Melayu disisih.”

DAPATKAN KITAB INI
SEBELUM TURUN KE JALAN RAYA 
TEORI DAN PRAKTIK
POLITIK JALAN RAYA

------

12 ulasan:

Yong berkata...

Yob,

Kita tahu syarikat Cina mana yang buat gitu. Anak sedara Yong kerja ngan syarikat Cina. Takde masalah pun. Kebetulan tokeh dia penyokong kuat DAP!

DIDI KOTA BELUD berkata...

Heheheee..donut tebesar.......jadual waktu skala besar.....aku jadi towkey..baik aku amik orang asli yang tak pernah belajar tu...sorry graduan malaysia.....lu tak supersikated lagi mau gaji banyak....sorry....wa tak interested ngambik kojo....usaha kuat lagi.

Tanpa Nama berkata...

Hakikatnya, sekiranya kita bagus, tekun, sanggup belajar demi memperbaiki kemahiran supaya menjadi aset kepada DIRI KITA SENDIRI, kita akan dihargai oleh mana2 perniagaan yang memerlukan kemahiran kita, dan sanggup berkongsi keuntunggan dgn kita - tak kira apa bangsa sekalipun.


Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat si petugas yang makan gaji seperti di atas, hanya melihat sesuatu kerja/jawatan itu dari segi WANG, dan bukan sebagai ibadat, dan punca rezeki halal dari ALLAH.

REZEKI HALAL YANG SEDIKIT,lebih bermakna dan berkat dari rezeki yang tidak halal,yang mana tugas tidak dibuat dengan ikhlas, jujur dan tidak kerana nak mendapat reda Allah.

Rezeki halal, walaupun sediki, cukup makan, membuat hati aman dan tenteram.
Rezeki melalui cara dan niat yang tidak betul, mengundang persaan hati yang resah-gelisah dan serba tak kena, seperti saudara yang menurunkan komentar itu.

Wallahu a'lam.
sekian.

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat lost..
http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/05/pakatan-rakyat-lost-popular-vote-in-9.html

Unmasking Anwar..the American Proxy.
http://takemon.wordpress.com/2013/05/20/unmasking-ambiga-bersih-and-anwar-part-2/

GARINGGOS berkata...

Lu cakap pakai akal logik der......100% syarikat kat m'sia ni berapa melayu punya......lu cete halal haram...yes wa salute...tapi kalau pandai goyak gak....buat atau cipta perkerjaan lah...kalau lu masih kerja dengan orang...simpan lu punya idea ....jangan bising....apa dia...JANGE BISYINGGGG....

Tanpa Nama berkata...

kalau melayu jaga melayu, sudah lama melayu maju, mana ada melayu jaga melayu, makin perbodohkan melayu dengan kaum dan agama, asyik cakap ketuanan melayu tapi mana ada ? yang kaya yang kroni yang sanak saudara terus dibela dengan wang rakyat, rakyat miskin terus miskin, projek terus kepada kroni, apa nak jadi melayu nie, kata dasar ekonomi baru betul kah ? yang nampak kaum kerabat je yang kaya raya, yang minum kopi di starbuck, melayu masih minum kopi tepi jalan, tepi longkang, tepi sungai, tepi laut, kah kah kah, janganlah nak perbodohkan melayu lagi, nak banding dengan kaum cina boleh saja, lihat kaum cina, dewan merata tempat sebab kaum ini bersatu, sekolah tak payah harap kerajaan, pasukan ronda sudah ada, bomba sukarela sudah ada, apa lagi mau harap kerajaan, kaum cina ini cerdik, bukan pasal apa, mereka melihat kaum tidak dibela dengan hasil sumbangan kepada kerajaan yang memerintah, sampai waktu pilihanraya adalah beras dihulur, minyak masak satu botol, tepung gandum satu kilo, dengan lambang satu malaysia pulak tu... kah kah kah, melayu kena sedar, bukan kaum lain rompak hak melayu, bukan kaum lain curi harta melayu, bukan kaum lain yang tindas melayu, bukan kaum lain yang aniaya melayu, semua kerja baik ini dilakukan oleh kaum kerabat sendiri, jangan nak temberanglah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

thread menarik nih.. melayu jaga melayu?? dalam kompeni cina, walaupun kompeni kecik, makan rasuah ataupun kuat menipu, susah nak jadi lintang pukang management dia..

kalo kompeni melayu, walaupun tiap2 hari dibacakan al-quran, tiap2 hari semayang, berdoa tunggeng tungkik pun, kompeni jadi lebih haramjadah dari kompeni cina tadik.. kahkahkah..

sbb tu sudah mula jadi trend skrg ni, melayu buat kompeni besar2, akaun dan ceo diberikan kpd cina.. ini bertujuan untuk ketelusan kawal selia dan ber-ehem2 dalam bisnes.. kalo dibiarkan melayu jadi ceo.. dia mana reti ber-ehem2 dalam bisnes bang..maka akan jadi lawak kambing abes la kompeni tu.. nak buat itu, agama larang, nak melancap pun susah.. tapi nak merembat tetap nak merembat jugak..kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

I work for money...if you want loyalty...get a dog...
Halal haram tanya Najib, Muhyidin, Hisamudin, KJ, Mahathir, Nazeri....jual arak pun halal, duit banyak..hidup senang...berkat?.....kah...kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

Masalah dgn Melayu yg memegang kuasa ni hanya satu: wpun mengaku Islam,tapi dia ikut hukum Islam ikut mana yg dia suka aje,kalo bab kawin lebih dr satu tu dialh pengikut setia tpi tentang hukum hakam supaya berlaku amanah ,jujor ,x rasuah ...takde dlm kamus UMNO BN :semua dia kebas mcm dia akn hidup swlama-lamanya dan tak pernh pikir pasal hari pembalasan! Tntng mengumpat,mnfitnah :ini kepakaran pemimpin UMNO:agama Islam yg dianuti ketika ni tak dpkai...jenis Melayu munafik nilh yg kini memegang kuasa d M'sia:mrk menggelar diri sbg pragmatik lagi objektif sehingga Allah pun dia nk tipu! Sebb tulh kita kena memerangi pemimpin2 sial ni yg bukn shj memalukn bngsa Melayu tpi mnjatuhkn mertabat org Islam sbb masih ramai Melayu yg ade boleh mngisi tempat pemimpin Melayu UMNO yg korup lagi mnjijikkn ini! Ubah,mari kita keluar ke jlnraya bagi memerangi kebatilan d negara jika kita sayangkn agama Allah yg maha suci ini.Allahu Akbar!

Tanpa Nama berkata...

Setuju!!!

Tanpa Nama berkata...

Sakit telinga dengar komen lu ni..tp itulah kenyataan..
Judi genting halal..kedai kuda haram..heheh