Isnin, 2 September 2013

INI BUKAN NUJUM PAK BELALANG





KAH KAH KAH

Hishamuddin Rais yakin kerajaan perpaduan jadi kenyataan

Semua pihak cuba menjauhkan diri daripada agenda kerajaan perpaduan namun bagi aktivis sosial, Hishamudin Rais, keadaan itu ambat laun akan berlaku juga.
"Saya positif, ia akan berlaku," katanya kepada The Malaysian Insider ketika bertemu dengannya, pagi ini.
Asia Sentinel sebelum ini melaporkan, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim mengesahkan kepada mereka, Perdana Menteri, Najib Razak menawarkan pembentukan kerajaan perpaduan dengannya.


LAYARI STESEN PUNK ROCK
STESEN PALING COOL
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal

--------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...


Bro TT aku sokong kerajaan perpaduan PR-BN. Macam TG Hadi beritahu dulu bukan PR masuk BN tapi PR bekerjasama dengan BN sebagai sebuah kerajaan.

Apabila wujud kerajaan perpaduan PR-BN, program yang dirancang PR sebelum pilihanraya dapat dilaksanakan.

Sampai bila PR harus menjadi pembangkang? pada masa sama cadangan PR langsung tak dapat dilaksanakan.

Suruh je anwar berterus terang, kerajaan perpaduan diwujudkan untuk laksanakan manifesto PR. Aku yakin rakyat akan sokong dan suka dengan syarat wajib laksanakan manifesto PR.

Tanpa Nama berkata...


waktu BN tengah susah inilah PR perlu ambil kesempatan dgn wujudkan kerajaan perpaduan.

soal siapa jadi PM boleh digilirkan 5 tahun pertama wakil BN jadi PM, 5 tahun kemudian PR jadi PM dan seterusnya.

Cara penggiliran PM setiap 5 tahun dapat selesaikan masalah rasuah, salah guna kuasa dan negara akan harmoni semula.

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul maknanya penyokong PR akan dapat tengok secara live pemimpin & macai2 die hard BN yang sebelum PRU kata manifesto PR bankrap akhirnya telan ludah sendiri... Kah3

Tanpa Nama berkata...

aku rasa bukannya kera padu.

"kera padu" tu dah jadi istilah yg menggambarkan satu kumpulan kera dari berbagai spesis, ada warna putih ada hitam ada coklat ada biru, tapi semua kera malaysia, dan bersama2 kumpulan kera pelbagai spesis ini akan membuat aturan kehidupan sosio-ekonomi rakyat dan memberitahu mana boleh mana takboleh serta memberi mana ada subsidi mana takde.

aku rasa ini takkan berlaku kerana takkan dalam kawanan Kera BoNgok sanggup berkongsi 1katil 1bantal 1selimut dan beberapa cubit pasangan tidur secukuprasa dgn lawannya yg sudah berdekad dibrainwash dgn label "pembangkang" iaitu sekumpulan yg suka cari pasal buat kecoh, pasti ramai Kera (terutama Kera senior dan Kera yg ingin menapak naik) akan iri dan membantah!

aku rasa apa yg dalam benak anwar & rakan2 ialah Kera BoNgok seperti sediada tetapi cuma diminta bertransformasi dari segi kesanggupan menjemput wakil pakatan bagi perbincangan rasmi bila2 Kera ingin menggubal dan mengatur mana2 polisi baru atau pengubahsuaian, supaya suara pakatan dan suara rakyat (mungkin bukan sekadar menjemput wakil pakatan malah menjemput pelbagai ngo juga) bakal didengar dan diambilkira secara rasmi dgn serius dan ikhlas dalam pembentukan sesuatu polisi, terutama isu ekonomi isu sosial dan isu pendidikan, bukannya Kera main steamroll je lagi ikut sukahati bapak depa ala2 diktator seperti selama ini terutama zaman mahamamak bila Kera pegang 2/3 dewan.
jika begini, maknanya pakatan dan wakilnya bukanlah sebahagian dari kumpulan Kera yg mentadbir, maka tiadalah wujud keadaan seperti istilah "kera padu" yg digembargembur sebelum ini (usaha UMNgOk nak tidur sama dgn pas sebelum ni adalah contoh mewujudkan "kera padu" di mana beberapa pemimpin pas akan diserap dalam kabinet persekutuan atau negeri penguasaan BoNgok, lalu mentadbir bersama2 walaupun parti pas sendiri tidak perlu menjadi komponen BoNgok)

itu perasaan aku la

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

aku setuju dgn kerajaan perpaduan PR dan BN. tapi aku tak sokong kerajaan perpaduan dalam gelap PAS dan UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Tuanku tt yg mulia dan di segani....idola hmba...tuanku...setelah pru tewas oleh penipuan...kini gerombolan bangsat sudah naikkn hrga mnyak...sbyk 20 sen..dgn keupayaan hmba yg terhad...hamba ingin tuanku tt menunjukkn kuasa utk menghasut rakyat jelata untuk turun ke jln raya....tuanku tt...tolong la hamba....tolong la....tuanku tt..bntu la kami..:(

Tanpa Nama berkata...

Lancau lah minyak dah naik 20 sen. lancaulah....kita tamarood!!!!!!!!

motro berkata...

Klu jadi k'jaan ppduan sapa lak nk jd pmbngkang.... zul nordin, vel parri, soilek, brahing xde dlm prlimen.... sapa yg sesuai...ada cdangan?

Tanpa Nama berkata...

motro, zizi ezet yg kena batangan dan kena penangan tu pun lagi tak sesuai jadi pembangkang, sebab awal2 lagi bung dia tak bangkang ron 95 naik 20 sen, sebab persepsi dia orang2 kampung takkan susah sebab orang2 kampung takde kereta.
apa nama kampung bung ezet tu? kena batangan?

p/s malaysiakini lapor tt kena serkup polis sekali dgn adam adli.. betul ke? pasal sang saka ke?