Isnin, 2 September 2013

TERGOLEK DOG -BUANG MASA



 SANG SAKA TANAH MELAYU

Rundingan dengan Anwar buang masa, kata Naib Presiden Umno

Tawaran rundingan oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim hanya "buang masa", kata Naib Presiden Umno,  Shafie Afdal hari ini. Shafie bekrata, kerajaan tidak perlu menghiraukan sebarang tawaran yang dibuat Anwar kerana pilihan raya sudah berakhir, sebaliknya kerajaan perlu memfokuskan untuk memerintah negara... 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... MALU SIOT.... kah kah kah...
kah kah kah...HIDUNG KEMIK... PIPI PENUH JERAWAT...kah kah kah
kah kah kah... NAK MINTAK PROJEK PUN SUSAH...kah kah kah..
kah kah kah...TEGOLEK DOG GWA...kah kah kah
kah kah kah...BUANG MASA... kah kah kah...
kah kah kah...KAH KAH KAH.... kah kah kah

SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tingga

-------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Akta Lagu Kebangsaan 1968

Seksyen 8 (1) Akta Lagu Kebangsaan 1968, rakyat Malaysia hendaklah menunjukkan rasa hormat, sayang dan mencintai lagu kebangsaan dan dikehendaki berdiri apabila lagu Negaraku dinyanyikan pada bila-bila masa dan di mana jua.

Seksyen 8 (2) pula menegaskan bentuk hukuman kepada sesiapa yang ingkar dan tidak menunjukkan rasa hormat kepada lagu Negaraku, di mana seseorang itu boleh didenda tidak melebihi RM100.00 atau penjara tidak melebihi satu (1) bulan sekiranya di dapati bersalah oleh mahkamah.

Manakala Seksyen 8 (3) pula dengan jelas menerangkan apa sahaja perlakuan yang boleh membawa dan menjurus kepada merendahkan prestij lagu kebangsaan pada pandangan masyarakat awam adalah dianggap sebagai tindakan tidak menghormati lagu berkenaan.

Seksyen 9 Akta berkenaan memberi kuasa penuh kepada pihak Polis untuk menangkap sesiapa sahaja yang didapati melakukan kesalahan di bawah Seksyen 8 Akta berkenaan tanpa sebarang waran melainkan sekiranya beliau memberi akujanji bahawa beliau akan menjawab segala saman dan proseding yang akan dilaksanakan ke atas beliau kelak.Walaupun bentuk hukuman dan denda di bawah akta tersebut amat ringan dan tidak menjadi masalah kepada pelaku kesalahan untuk melunaskannya, namun ini bukan lesen besar untuk seseorang itu bertindak menghina dan mempersendakan lagu kebangsaan negara kita. Mungkin akta tersebut perlu dipinda sewajarnya agar bentuk hukuman dan denda yang lebih berat dan menakutkan dikenakan sebagai alternatif menghalang tindakan menghina lagu Negaraku berleluasa dan dipandang mudah oleh sesetengah orang.

Amuraria berkata...

mangkuk ni dah pelekoh sorang artis cukup la ;) ABU jangan lupa !

Tanpa Nama berkata...

najib nak ajak pkr masuk umno balik ke? macam mahathir ajak semangat 46 masuk umno balik lepas pilihanraya 1990? jika pkr masuk umno balik, mungkinkah anwar akan bertanding jawatan timbalan presiden umno? kemudian anwar jadi pm?

Tanpa Nama berkata...

kau nak berUG go on.. Tukar slogan "lawan tetap lawan" jadi "lawan tetap comolot"..
Goreng rakyat dan penyokong dgn alasan "ats kematangan demokrasi" atau "Demi kepentingan negara & rakyat"..
Jgn pergunakan istilah demokrasi, kau buat keputusan nak berUG ada tak minta undi rakyat/penyokong?
Go on berUG! Tapi bila dan berUG nnti, kena diperdaya/dikhianat umno lagi, jgn terhegeh2 minta rakyat lawan! Merangkak lah kau sorang2!