Jumaat, 13 September 2013

TOLONG NASEHAT SUAMI DAHULU



SITI NAJIBAH 



Najib minta rakyat Malaysia tingkatkan usaha untuk lebih celik kewanga

Najib minta rakyat Malaysia tingkatkan usaha untuk lebih celik kewanga
KUALA LUMPUR: Najib Razak hari ini menggesa rakyat Malaysia supaya melipatgandakan usaha untuk memastikan akses yang lebih luas kepada pembiayaan dan celik kewangan yang lebih besar.


Beliau berkata walaupun Malaysia telah mencapai kemajuan yang ketara dari segi akses kepada celik kewangan dan kredit, terdapat banyak lagi yang perlu dilakukan.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
woit... SEBELUM NASEHAT KAN RAKYAT MALAYSIA.... kah kah kah..

kah kah kah ... NASEHATKAN SUAMI SENDIRI DULU.... kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN BAHAM DUIT NEGARA... kah kah kah...

kah kah kah...JANGAN GUNAKAN 1MDB...  kah kah kah..

 kah... 1MDB UNTUK REMBAT LAPANGAN TERBANG TUDM... kah ...

SANG SAKA MERAH PUTEH
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
-----------

3 ulasan:

DDKB berkata...

Sisewel ni dah celik awal...jahat awal...so dia nak kita pun sama jahat mcm dia......wel....lu boleh pegi kimak.

Awanama berkata...

Gaji rm2000 sebulan, nak uruskan macam mana lagi bro??? Lain la kalau minyak kereta tu free!

Awanama berkata...

tt, kau silap paham maksud tersirat haji najibabun tu.
"Najib Razak hari ini menggesa rakyat Malaysia supaya (1)melipatgandakan usaha untuk memastikan akses yang lebih luas kepada pembiayaan dan (2)celik kewangan yang lebih besar"
maksud haji,
(1)rakyat dipaksa menambah urusniaga loan kereta loan rumah loan asb loan peribadi loan perniagaan dan segala bentuk loan lagi dengan bank2 local, terutama cimb supaya lebih masyuk untuk poket adik dia, seterusnya poket dia dan laki pun lebih masyuk sama jugak.
(2)rakyat dikerah lebih ambik tau pasal urusan2 kewangan peribadi dan perniagaan, supaya lebih banyak urusniaga kewangan berlaku, maka selain bank seperti cimb dapat lebih masyuk, ia juga menjadikan lebih banyak projek dapat dijalankan, maka lebih banyak ruang dan kesempatan untuk kawanan Kera nak merembat! macam kau sendiri tt lecture pasal sistem kapitalis, kalau masing2 simpan duit bawah bantal, tak merasa la duaploh persen duit tu kat kroni, yang mungkin dapat merasa cumalah pencuri peragut perompak geng 04 08 dan entah apa2 geng lagi tu je, melepas besar la haji serta laki dengan adik dia!

-average joe-
klakka-la.blogspot