Jumaat, 13 September 2013

YA AMPOON - BERAK CANGKUNG



BERITA   MASUK PENJARA

Kami baru tiba di Tapah sekarang. Mereka akan dibawa ke Penjara Tapah tapi aku, Sham, An-Nur, Al Kerrango dan Ammar (anak Abang Bad/Kak Nashita yang kami jemput di rumah tadi) belum jumpa mereka lagi. Sedang urus bilik sewa Kak N. Saifullah Zulkifli (calon PKR Pangkor kata akan ke sini nanti). Siapa ada di sekitar Tapah?
Like ·  ·  · 9 minutes ago via BlackBerry · 

Merusuh: 13 dipenjara dua tahun, denda RM5,000

KUALA KANGSAR 13 Sept. - Sebanyak 13 individu yang menyertai perhimpunan haram di Masjid Ubudiah, Bukit Chandan di sini semasa majlis angkat sumpah Menteri Besar Perak empat tahun lalu, dihukum penjara dua tahun dan didenda RM5,000 selepas didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini.

Mereka yang didakwa merusuh pada 6 Februari 2009 itu ialah Bad Latif Mansor, 47, Suhana Abdullah, Meor Safizal Meor Mohamed Amin, 38; Mohd. Faiz Mohd. Arshad, 26; Zulhaizam Zulkifli, 29; Isha Riduan Ishak, 59; Adi Hilmee Mohd. Nasir, 44; Yusoff Jaafar, 48; Idris Mohd. Thaib; Nazir Hamid, Mohd. Hasri Ismail dan Mohamed Ismail, 47.

Hakim Norsalha Hamzah memerintahkan hukuman penjara tersebut berkuat kuasa hari ini.
Beliau juga memerintahkan kesemua tertuduh menjalani hukuman penjara tambahan lima bulan jika gagal
membayar denda tersebut. - UTUSAN MELOYO
NOTA:
ya ampoooon
lihat bagaimana mereka dituduh merusuh 
ya ampoon

apakah orang melayu perlu lagi
dengan berak cangkung
makan tanggung
ganji sambung
entot ngelembong
kah kah kah
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Khir Toyo sampai skrg masih bebas. Di Msia pemimpin2 muntah kedarah duit rakyat, rasuah dan seangkatan dgnnya sbgai pesalah ringan tetapi sesapa menuntut keadilan adalah pesalah berat. Tunggu kau hakim, aku doakan pembalasan kat dunia lagi akan tiba, akhirt apa tah lagi. Tidak pada kau pada anak cucu kau kelak. Kau akan melihatnya dgn bijik mata kau sendiri.

Tanpa Nama berkata...

ada merusuh ke? bila? kat mana? siapa kena langgar/pijak?

by the way, "pesalah" atau "disyaki pesalah" untuk kes2 rasuah, macam anak toyol atau apek perwaja dulu tu apakenama tu, itu semua tak boleh dihukum atau disabit kesalahan, sebab bukti tak cukup. "merusuh" takde masalah cari bukti sebab memang terang2 melakukan perbuatan rusuh. rusuh?