Khamis, 24 Oktober 2013

SATU PENCERAHAN SEJARAH




SANG SAKA RAKYAT

PENCERAHAN SEJARAH
Bro TT, mari kita sorot sejarah sedikit.. Bendera Malaysia sebenarnya mengikut bendera penjajah kita iaitu, Syarikat India timur Bukannya Amerika. Syarikat inilah yang telah menjajah kita bagi pihak british.. Berkemungnan sebagai tanda terima kasih golongan bangsawan terhadap british dari Syarikat India Timur dulu yang memperkenalkan kepada cara dan gaya hidup british..

Yang kita tahu gaya dan cara hidup golongan bangsawan british dilihat sebagai kelas bangsawan.. sepertimana yang ditonjolkan dalam youtube dulu tentang sambutan harijadi golongan bangsawan melayu yang diadakan di london.. 

Syarikat India timur yang asalnya berdagang dibawah empayar british ini tidak dikuasai oleh Kerajaan British tetapi golongan kaya dan pegadang yang kita kenali sekarang sebagai kapitalist.. dan kerana mempunyai modal yang besar syarikat ini mempunyai tenteranya sendiri.. Mereka sebenarnya hanya berminat untuk berdagang dan mengaut keuntungan.. mengunakan dan meluaskan empayar british hanya sebagai on RUNTUHNYA SEBUAH EMPIRE
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 10/24/13



-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik orang melayu dulu menolak kominih. Kalau tidak Hsapmuddin Rais mungkin PM kita sekarang..kih...kih...kih. Terasa macam Korea Utara pulak.

Tanpa Nama berkata...

gerombolan bukanlah beend/umno

almarhumah aisah ghani juga kaum ibu.tapi bukan dia bukan gerombolan

ex-awas/pkmm

tapi set otak beku pak purut.logik manusia mmg beza dgn logik matpet.juga penagih judi.juga penagih poen.

semua setuju dgn sejarah sang saka.nama bendera umno juga nama yg sama.sbb puak kiri yg mula cakap,terus tak mengaku semua rakyat berkongsi panji yang sama.

ketuanan melayu mmg wujud.ia bukan slogan 1988.perlembagaan rakyat 1948 mengatakan semua warga semenanjung tak kira bangsa adalah dipanggil bangsa melayu.bukan hidup melayu hanya waktu pemilu,dan kita serupa hanya waktu makan2 dan menari dan menyanyi diTV

tapi disebabkan puak kiri yg cakap,maka ia salah.

selepas ini puak kiri kena cakap,pak chu cheng dan sarkot adalah haram.maka selepas ini tahun hadapan mesti tiada lagi baby2 dibuang dalam tong sampah.

Tanpa Nama berkata...

Lembah bertam cameron highland tak selamat didiami...macam kes setinggan terbakar la bro...