Isnin, 6 Januari 2014

KLIP VIDEO COOL 2014









KOMENTAR TUKAR TIUB
saperti biasa
para penganut sunni wal rasuah
akan menuduh  anak muda ini 
dengan pelbagai itu dan ini
memberi label itu dan ini

soalan yang wajib dijawab ialah:
apakah allah perlu bantuan
untuk mengurus dirinya

soalan wajib  difikirkan:
apakah mahathir akan masuk syurga
apakah tian chua akan masuk neraka

DARI FACE BOOK


Aku tengok video ni, aku dengar sampai habis, kemudian aku baca komen-komen kat bawah.

Ada sorang kata sanggup mati berdepan dengan budak ni. Ada tu nak cari budak ni. Ada tu suruh rejam. Ada tu suruh tangkap.

Tapi jarang je yang doakan beliau beroleh hidayah. Apatah lagi nak menjawab hujah beliau secara ilmiyyah. 

Last-last, kita ni semua hanya mengiyakan apa yang dia kata termasuk aku.

P/s: Peribadi, aku tak boleh pergi dengan style edit video macam ni. Hanya timbulkan rasa benci. Apa salahnya setiap persoalan yang diutarakan kita letak video yang memberi jawapan. Tukar tulisan merah tu, mentang2 fatwa sekarang dah halalkan darah.

TIAN CHUA MASUK NERAKA
 MADEY MASUK SYURGA





Video sekerat2 macam neh then potong sana sini edit bagai lepas tue nak kutuk2 org? Mmg dasar pengecutla org yg edit video neh. Klu Benz Ali sah lawan hujah la. Mana dakwah2 ko? Sekurang2nya dia bercakap berdasarkan apa yg dia faham. Klu kefahaman dia tak jelas ko patut betulkan bukan edit video
Translate
Reply
 · 
5


oo...ni benz ali.teruk dia ni rupanya
Translate
Reply
 · 


sekurang2nya bercakap berdasarkan apa yg dia faham? tu bukan sekada bercakap, tu boleh mempengaruhi, merosakkan, meruntuhkan generasi remaja zaman skang. dh cukupla dgn segala apa jenis kelalaian yg remaja dok layan skang, xusah nk tmbahkan masalah dgn isu syiah lg. remaja skang mmg dok cari kelepasan, kalau xsujud 5kali sehari mmg kerja nk lawan Tuhan je la. 
Translate
Reply
 · 
-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau diteliti video yang telah diedit itu... Aku percaya mamat itu mengaku bahawa dia dalam kekeliruan untuk membezakan diantara islam dan kafir. Dan mamat itu tidak boleh dipersalahkan kerana keliru dan cetek agama.

Sebenarnya dalam Malaysia ada ramai penganut islam seperti itu kerana mereka tidak dapat pencerahan dari orang yang ikhlas berdakwah.

Orang agama yang sepatutnya menjadi guru dan tempat rujukan sering memperalatkan agama untuk kepentingan perut dan bawah perut mereka saja. Dan selayaknya mereka itu dipersalahkan.

Lihat saja mufti Perak... Apa pengajaran yang boleh kita ambil dari fatwa yang beliau jaja berkaitan bughah dan halal darah pendemo ? Ianya tidak lain untuk menimbulkan keraguan, kebencian, kemarahan dan permusuhan sesama sendiri.

Dalam keadaan bercelaru... Ahli UMNO Baru tunjuk perasaan dihadapan gereja kononnya mereka pejuang islam tapi malangnya hanya pada nama Allah saja. Pekara lain mereka jadi dalang mengkhianat umat islam.

Sebenarnya agama islam jadi cacar marba di Malaysia adalah kelemahan kerajaan Barisan Nasional mengajar agama itu pada rakyat berbangsa melayu tidak secara tertib dan tidak melaksanakan peraturan dan undang-undang islam dengan betul.

Kerajaan Barisan Nasional hanya berpura-pura memperjuangkan agama islam tapi yang sebenarnya mereka memperalat agama tersebut untuk mempengaruhi dan menguasai rakyat agar ikut telunjuk mereka.


Tanpa Nama berkata...

Aku rasa budak nie tgh palau kah kah kah

Sudin berkata...

Salute untuk anak muda dalam video ni....!!!!
Jiwa yang merdeka.
Syabas anak muda....!!!

DIDI KOTA BELUD berkata...

Kalau ada sejuta mcm ni...semua ustada ustaza kat malaysia mati tak makan......orang mcm nilah yang kuat kan islam solidly......very very pure solid........bravo munafik yang menghina islam....jangan jadi mcm haru ka ini...makin tua makin bongok..tak mengerti konsep moral chandi borobudur........asik bughah bughah bughah.......sirul dengan azila bughah ke bunga.......itu aku nak tanya haru ka ini kalau aku jumpa dia.....itupun kalau aku lapang....hahahaaahhaaha