Isnin, 6 Januari 2014

PARANG SEBAGAI BAHAN BUKTI





SOALAN UNTUK KURUN INI

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SOALAN UNTUK KURUN INI... kah kah kah..

kah kah kah... BETUL KE INI BAHAN BUKTI?... kah kah kah..

kah kah kah..KENAPA POLIS TAK PAKAI SARONG TANGAN...  kah kah..

kah kah... KALAU BAHAN  BUKTI MESTI PAKAI SARONG TANGAN...kah kah..

kah kah kah...KANTOI.... kah kah kah

INI BAHAN BUKTI
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh menunjukkan parang dan pisau yang ditemui ketika perhimpunan haram di Dataran Merdeka pada sidang media di IPK Kuala Lumpur.
Polis minta saksi buat laporan
Kuala Lumpur: Polis akan mengumpul bukti dan keterangan saksi berhubung perhimpunan haram yang mengganggu sambutan ambang tahun baharu 2014 di Dataran Merdeka di sini, malam kelmarin.

Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman,  Salleh Mat Rashid ketika ditemui Bernama berkata, beliau meminta semua pihak terbabit tampil membuat laporan polis. 

“Kita akan mengambil tindakan mengikut lunas perundangan dan sekarang bukti serta keterangan sedang dikumpul untuk disiasat mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012,” katanya. 


Pada 11.30 malam kelmarin, perhimpunan haram itu yang dihadiri 4,000 peserta, bertukar ganas dan merencatkan konsert Ambang Tahun Baharu anjuran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang terpaksa dihentikan setengah jam sebelum detik jam tengah 12 malam.

Akibat tindakan agresif peserta perhimpunan itu, tiga anggota polis cedera dan polis turut menemui empat parang dan tiga pisau dekat Kompleks Dayabumi, tidak jauh dari kawasan perhimpunan haram itu.


KENAPA POLIS 
TAK TANYA SOALAN INI

---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Keputusan mahkamah + peruntukan undang-undang + titah sultan telah memberi galakan kepada JAIS untuk advance dalam menjalankan tugasnya tanpa memaklumkan terlebih dahulu kerajaan PR Selangor, jika dengan keputusan mahkamah yang ada telah menghukum pesalah rasuah dll dengan peruntukan undang-undang + titah raja-raja berdaulat, mampukah SPRM, PDRM bertindak advance menjalankan tugas demi kepentingan rakyat dan negara tanpa perlu memaklumkan KDN atau PM......

Tanpa Nama berkata...

Hebat sungguh risikan polis kali nie, heran jugak ya mcmne le sulu boleh bolos serang sabah kah kah kah