Ahad, 19 Januari 2014

TERUSKAN KEMPEN KANG KONG





KANG 
KANG KONG
Lebih bodoh minta rakyat puji kerana kangkung, kata pemimpin Pakatan

Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) hari ini menyelar kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan i Tengku Adnan Tengku Mansor semalam yang mengatakan bodoh kepada pihak yang masih memainkan isu kangkung kerana tidak memahami apa yang sebenarnya mahu disampaikan  Najib Razak.
Pihak yang memperbodohkan diri sendiri adalah mereka yang menggunakan kangkung untuk mendapat pujian rakyat namun apa yang diterima adalah sebaliknya iaitu ejekan dan cemuhan rakyat , kata Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dari DAP.
“Tengku Adnan perlu menasihatkan presidennya supaya menggunakan contoh lebih wajar dan tidak memijak perasaan rakyat. Pihak yang memperbodohkan diri sendiri adalah mereka yang menggunakan kangkung untuk mendapat pujian rakyat.

Bodoh jika terus main isu kangkung, kata Ku Nan


Tengku Adnan Tengku Mansor mendakwa pihak yang terus memainkan isu kangkung sebagai bodoh, tidak mengetahui maksud di sebaliknya dan menjauhi budaya ketimuran.
Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata, apa yang dimaksudkan  Seri Najib Razak adalah kangkung sejenis sayuran yang murah dan boleh ditanam di merata tempat.
"Saya sudah beritahu mereka ini bodoh. Main isu kangkung ini bodoh. Dia tidak tahu konotasi maksudnya kerana kangkung ni jenis sayuran yang murah dan boleh ditanam di merata-rata.
"Apa yang Najib persoalkan adalah mengapa (sayuran) ini pun boleh turun naik tetapi mereka ini bodoh tidak ikut (budaya) ketimuran. Ikut cara Barat memburuk-burukkan dan memfitnah," katanya selepas merasmikan majlis sambutan Maulidur Rasul Masyarakat Acheh Malaysia di Kuala Lumpur, hari ini.
Tengku Adnan yang mesra dipanggil Ku Nan berkata, mereka yang terus memainkan isu kangkung ini perlu menjawab dengan Allah di Akhirat kelak.
"Ini masalah mereka. Kita boleh berjumpa mereka apabila bertemu dengan Allah nanti," katanya. – 18 Januari, 2014.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NAK BOOOODEK LAAA NI... kah kah kah..

kah kah kah... TERUS KEMPEN KANG KONG.... kah kah kah..

kah kah kah... KONG KONG  KONG... kah kah kah


TUNGKU

 KANG KONG


-----------

6 ulasan:

Lang berkata...

Mamat ni tak boleh cakap begitu sebab kini kangkong terkenal seluruh dunia mengalahkan spinach yang diperkenalkan oleh popeye... Mamat ini wajib kembang punggung sebab bos dia mengambil inisiatif untuk menjadikan mesia keseluruh dunia... kan 2014 adalah tahun melawat mesia kk.

Kangkung tumbuhan parit telah menembusi populariti antarabangsa. Dia juga kena berterima kasih kepada pengguna media sosial yang menjadikan raja kangkung popular seantero dunia... Mamat ni kena banyak belajar drp boss dia.

Sham berkata...

ku nan ni mabuk todi dengar nasyid kat hard rock cafe putrajaya ke apa? wakakaka

Publisiti didi berkata...

Kempen pertama...tukar nama tengku adnan jadi tengkong adnan tengkong mansor....dan tengkong tengkong yang lain......

Tanpa Nama berkata...

Sham....aku setuju dgn komen awak kah kah kah. Bila ku nan cakap pembalasan jumpa allah di akhirat nanti, 100% setan kt putra jaya bertaubat kah kah kah

Nazrio berkata...

TT BOLEH BUAT ANUGERAH BARU...
ANUGERAH TUNGKANG TONGKONG...KEYKEYKEY

pesfreak berkata...

rasuah tu ketimuran ke kangkong nan oi?