Rabu, 26 Februari 2014

SATU KERANA ALLAH SATU KERANA PARTI







KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... NEGERI SEMBILAN KURANG AIR JUGA ....kah kah kah..

kah kah ..AIR DICATU DI NEGERI SEMBILAN... kah kah kah..

kah kah...CATUAN AIR DI N9 BUKAN  SALAH GEROMBOLAN..kah kah


  1. KEKURANGAN AIR DI NEGERI SEMBILAN , APA PERANAN ... - MHS

    myhomesoil.blogspot.com/.../kekurangan-air-di-neger...

    Translate this page
    6 days ago - Kekurangan Air di Negeri Sembilan memperlihatkan agensi-agensi Kerajaan di Negeri Sembilan bertungkus lumus bertugas untuk ...

  2. KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH
woit..KURANG AIR DI SELANGOR KUNO... kah kah kah

kah . KALAU NEGERI PAKATAN  -  CATU AIR DASAR KUNO..kah kah..

kah .KALAU NEGERI GEROMBOLAN  CATU AIR KERANA ALLAH.. kah

Tindakan 'kuno' - NGO

KUALA LUMPUR 25 Feb. - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor diselar kerana mengambil tindakan seperti 'berundur ke belakang' kira-kira 30 tahun yang lalu apabila membuat catuan air bagi menangani krisis bekalan itu ketika ini.

Pengerusi Sekretariat Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Selangor,  Jamal Yunos berkata, tindakan tersebut langsung tidak menggambarkan sebuah negara yang akan menuju status negara maju yang sepatutnya telah pun membuat persiapan awal bagi menghadapi krisis tersebut.

Beliau berkata, Kerajaan Persekutuan telah lama menjangkakan krisis air akan berlaku di negeri ini dan disebabkan itu mahu membina Loji Rawatan Air Langat 2 sejak lima tahun lalu.

"Apabila krisis air terjadi, kerajaan Selangor masih menuduh Kerajaan Pusat, janganlah semua perkara dipolitikkan kerana kita sedang menghadapi krisis kemanusiaan paling kritikal.

"Oleh itu kita mendesak Kerajaan Selangor dapat menyegerakan pembinaan loji itu, kita perlu siapkan simpanan air melalui sistem yang diwujudkan, jangan hanya mengharapkan hujan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Catuan air wajar bagi kawal penggunaan bekalan air, kata pakar

Catuan bekalan air wajar dilaksanakan bagi mengawal penggunaan sumber air mentah terutama ketika tahap takungan air di empangan berada pada paras kritikal seperti dihadapi beberapa negeri sekarang.

Presiden Persatuan Penyelidikan Air dan Tenaga Malaysia, S Piarapakaran berkata jika catuan air tidak dilaksanakan, dikhuatiri sumber air mentah di empangan akan habis dengan cepat, manakala loji perawatan air tidak dapat menghasilkan air terawat untuk pengguna.

Tidak hanya di Selangor, Johor khususnya di daerah Kluang turut melakukan catuan air, selain berkemungkinan besar sebahagian kawasan Tampin dan Rembau di Negeri Sembilan, memandangkan paras air Empangan Gemencheh, Tampin kini cuma mampu bertahan dalam tempoh tertentu sahaja.




---------

1 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Jamal yunus tu nak bercakap....kalau tak bercakap kang darah tinggi naik...kalau darah naik...dia menggigil...lama simit dia menggigil dia akan tranform jadi beruk...bila jadi beruk dai akan curi pisang dikebun daud...daud marah lalu ditembaknya...matilah lah beruk tu...biasa yang malas baca tapi kuat mencuri je menerima nasib macam beruk tu....heheehehehe