Jumaat, 2 Mei 2014

PILIHAN JALAN RAYA







KOMENTAR
kenyataan macam ini
memang baik
lagi banyak lagi baik

lagi banyak penjawat awam kena siasat
lagi besar kabilah anti kerajaan

lagi ramai yang akan bocorkan rahsia


GST: Melaka siasat penjawat awam terlibat perhimpunan

MELAKA 2 Mei - Kerajaan negeri Melaka akan menyiasat dan mengambil tindakan terhadap penjawat awam di negeri ini yang terlibat dalam perhimpunan membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) di Dataran Merdeka, semalam.

Ketua Menteri,  Idris Haron berkata, tindakan itu bertentangan dengan peranan penjawat awam yang sepatutnya menyokong kerajaan dalam melaksanakan GST demi menjana ekonomi negara pada masa depan.

Penjawat awam juga tidak harus terpengaruh untuk melibatkan diri dengan bantahan itu kerana ia merupakan tindakan seorang atau sekumpulan kecil yang didorong kemahuan politik yang tinggi, katanya kepada pemberita selepas menerima rombongan 60 peserta Program Belia Asia Tenggara di sini, hari ini. - TIEWNAMA

CUEPACS larang penjawat awam sertai demonstrasi
CUEPACS larang penjawat awam sertai demonstrasi. MARANG 24 Mei - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa semua penjawat awam supaya tidak menyertai mana-mana demonstrasi haram yang dianjurkan pakatan pembangkang.Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, penglibatan 

Protes GST: Tindakan tegas termasuk dipecat

Penjawat awam yang didapati terlibat dalam perhimpunan membantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) akan dikenakan tindakan tegas termasuk dibuang kerja, kata Ketua Setiausaha Negara  Ali Hamsa.
    
"Kalau kita dapat bukti kukuh mengenai penglibatan mereka, tindakan akan diambil seperti yang dinyatakan dalam pekeliling dan tatatertib perkhidmatan awam (yang) bermula dengan amaran hingga buang kerja", katanya.
    
Menurutnya penjawat awam seharusnya menyokong aspirasi dan dasar kerajaan, bukan sebaliknya.



----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TAMARROD
TAMARROD
TAMARROD

AKIBAT TERSALAH HASUT
MAKA TERJADI LAH
GANG KOTAK..!!!

SURUH BELAJAR POLITIK TAK RETI
TAU NAK ME'REBEL' TAK TENTU HALA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
DAH DAH DAH

Unknown berkata...

Salam TT. Aku ada cadangan. Mendengar respon Mat Maslan bertegas kata kjaan tetap laksana GST, aku cadangkan TT buat seruan supaya demo diadakan oleh rakyat msia setiap hujung mggu di setiap negeri masing2. Yg jauh2 tu takyah lah dtg ke kl. Tp bantahan thadap gst perlu diteruskan sbb kita masih belum bjaya. Tak perlu seruan Anwar, tak perlu seruan Nik Aziz, tak perlu Kit Siang. Seruan TT juga kami akan dengar. Amacam?

Tanpa Nama berkata...

kerajaan minority & menteri2 yang bodoh belaka.
takkan la kakitangan kerajaan, constable polis, ahli bomba, cikgu2, jururawat, kerani di pejabat kerajaan beli barang tak kena GST? boleh lalu tol tak kena bayar? beli kereta murah? rawatan di hospital percuma? anak2 sekolah naik bas sekolah percuma?

kakitangan kerajaan sekelian, anda kena cerdik dan jangan jadi lembu dicucuk hidung macam menteri2 yang bodoh belaka termasuk penyamun Negara (PM) yang kena tekan dengan Amerika.

Ingat! Anda nak tinggalkan Malaysia ni kepada anak cucu anda. jangan sampai tergadai! Jangan anak2 cucu anda pun kena tipu siang malam!