Khamis, 5 Jun 2014

ISLAM PARK LANE





KOMENTAR
islam sultan berunai ialah
islam park lane
hudud berunai 
tak sangkut paut dengan islam
pasal 84B dalam hukum hudud berunai
memastikan sultan TIDAK boleh didakwa

hukum ini dibuat
kerana rakyat berunai
makin jelak dengan sultan
rakyat makin ramai
akan sampai masanya
mereka akan bangun berontak

NOTA
apa dia islam park lane?
kalau kita main monopoly
wilayah mahal ialah park lane
tak jauh dari istana raja
berhadapan dengan hyde park
justeru tempat orang kaya kaya
dalm dunia ini
hotel hotel mahal

hotel dorchester
termahal dalam dunia
terletak di park lane
hotel ini milik sultan berunai
justeru
nama islam park lane

PENGANUT ISLAM PARK LANE


KERAJAAN BRUNEI HARAMKAN 19 PERKATAAN INI UNTUK ORANG BUKAN ISLAM

Seperti yang anda tahu, Hukum Hudud telahpun dilaksanakan di Brunei. Kini, Kerajaan Brunei telah mengharamkan penggunaan 19 perkataan kepada orang bukan islam di negara itu termasuklah perkataanALLAH dan masjid.

Selain itu,perkataan yang diharamkan adalah azan, baitullah, al-Quran, fatwa, firman ALLAH, hadis, haji, hukum syarak, Ilahi, kaabah, kalimah syahadat, kiblat, imam, mufti, mukmin, solat dan wali.

Mohd Salleh iaitu Pegawai Undang-Undang Syariah Kanan Unit Undang-Undang Islam Hardifadhillah berkata, Kod Penal Syariah juga  digunapakai kepada bukan Islam, termasuk kesalahan berzina dengan pasangan Islam, minum arak di tempat awam dan khalwat dengan pasangan Islam.



KAH KAH KAH

gila ada seribu 
macam gila

warga bukan islam 
dilarang guna pakai 
perkatan haji di berunai

jadi pak haji di berunai
nak panggil apa?

panggil kontol berserban?

bukan islam dilarang
guna pakai perkataan masjid

ganti tempat tunggang tunggit?

CONTOH: pak kontol berserban
rehat dalam bilik 
tunggang tunggit
kah kah kah

LAGI ISLAM PARK LANE

---------

7 ulasan:

Awanama berkata...

Ikut tt ni lama2 boleh binasa iman, ngaji sekular,..ngentah2 dok tunggang botol hari2. Lu komen mcm lu benci hudud bkn nak perbaiki keadaan. Ini org jd pemimpin lagi teruk dr najib.

Awanama berkata...

Ini bukan hudud namanya tapi undang ismit ulam raja..klu anakda marah akan dijual..klu ayahda marah tak kena apa-apa..walau hina camna sekalipun perangai raja tu..jangan dihina kecuali raja gopal..

Awanama berkata...

bro 10:13,
tt cuba buka pemikiran melayu yg terlalu sempit sampai percaya perkataan allah pon boleh buat melayu jadi murtad. tak ke benuk bunyi nya tu!
Kontol berserban? tu xbleh blah, hahahahaha

Awanama berkata...

ade jugak melayu bodoh kat sini blh musnah iman hanya sebab membaca pandangan org...sah2 la kau ni keturunan siamanang..buat malu keluarga sndiri je dah pg skolah bertahun-tahun pn bodoh jgk lagi..melayu2...elok mampos je la org melayu bangang ni..

Awanama berkata...

HAHAHAHAHAHHHHH SSSSSOOOOO FFFUUUNNNEEEEEEEEE

Awanama berkata...

Cayo lah tt pocah porut den golak sorang sorang di buek ehhh abih semua haram untuk org bukan islam apo dia orang nak panggil bilo dongar azan....bolum laie bilo sobut namo Allah....osah gilo bhotul

Awanama berkata...

Islam 84B la bro....mazhab baru..kahkahkah..