Khamis, 5 Jun 2014

SULTAN INI BENDA APA?








SULTAN CONTOH
seorang raja 
tapi buat kerja jual basikal
inilah sultan yang kita mahu


KOMENTAR

apa peranan raja raja melayu?

selain dari menjual datuk?
selain dari bergaduh dalam kelab malam?
selain dari pukul orang tapi tidak didakwa?
selain dari rembat tanah jual pada cukong?
selain dari rembat hutan balak?
selain dari dapat kontrek direknego?
selain dari berjudi di casino london?

sultan dan raja 
sebagai ketua agama?
kah kah kah
tolong jangan buat lawak
kah kah kah

SOALAN
zaman nabi muhamad dahulu
ada raja dan sultan ke?
saje nak tanya

NOTA

nak jadi raja
naK jadi sultan 
bukan satu kesalahan
malah sesiapa sahaja
boleh jadi raja dan sultan
tetapi buatlah kerja
jangan nak makan free saje


Akta Hasutan 1948 perlu penambahbaikan

KUALA LUMPUR 4 Jun - Satu peruntukan khusus bagi melarang perbuatan menghina raja-raja Melayu di dunia siber perlu diserapkan dalam Akta Hasutan 1948 bagi mengekang perbuatan yang menghalalkan fitnah, tohmahan serta pelbagai bentuk hasutan.

Menurut Pensyarah Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Mohamad Faisol Keling, langkah tersebut wajar bagi membantu kelancaran menguruskan undang-undang negara berkaitan institusi beraja dan beradat.

Jelasnya, undang-undang sedia ada sudah memadai namun pada masa sama terdapat keperluan untuk menambah baik undang-undang tersebut dalam memastikannya tetap relevan dan dipatuhi oleh masyarakat termasuk memperketatkan peraturan berkenaan agar institusi beraja tetap dilindungi.

Katanya, sekiranya langkah tersebut tidak dilaksanakan, dikhuatiri bukan sahaja menggugat peranan raja sebagai payung negara sebaliknya masyarakat turut hilang penghormatan terhadap raja malah akan menghancurkan institusi kekeluargaan, masyarakat dan negara.




KAH KAH 

KAH 

bukan salah 

untuk jadi raja

tapi buatlah kerja

jangan jadi

freeloader

kah kah kah





-----------

10 ulasan:

kampong lad berkata...

'malah akan menghancurkan institusi kekeluargaan, masyarakat dan negara'

tepat sekali kerana di india, indonesia & china dah hancur lebur.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Semua statement aku tahan....sampai.MOHAMAD FAISOL KELING tu yang taik aku lancar je arus dia jatuh......kakkakakakak......baca lagi baca lagi sambil hisap rokok berak.....kkakakak...KELING....KAKKAKAKAAKAA.....

Awanama berkata...

punco ehhhh bilo eeee dapek masuk jadi kerabat atau lembago bangsawan....abih Rajo2 kono bodek kaw2 ngan mamak2 nie.... kuk kau jang tak cayo cubo kau bukak kisah sejarah kerajaan Melayu dulu2...mamak nl konyang hidup eeh kono pandai membodek rajo jang....

cucutokabah berkata...

Aku sama reaksi dengan Didi Kota Belud. Hahhahahah...
Ada 9 freeloader di Malaysia, tapi sorang pun taknak contohi kerabat raja Siam. Diorang kerja, pegi melawat projek, melihat kesusahan rakyat, pegi endorse majlis ilmu, siap present paper di universiti, spearheading projek untuk rakyat, berpanas, berhujan... Betul-betul jadi simbol tempat rakyat semua boleh berpegang. Public relations kaw-kaw punya best. Ini setakat Kembara naik motor besar pegi tidur rumah Felda sekali setahun, orang jelir lidah je dari belakang!

Awanama berkata...

aku tak pernah amin doa untuk puak freeloader waktu antara 2 khutbah jumaat.
lebih baik aku berdoa untuk mak ayah aku, guru2 aku, pejuang2 fisabillillah, anak2 yatim yang tak cukup makan.

diulang:
aku tak pernah amin doa untuk puak freeloader waktu antara 2 khutbah jumaat.
lebih baik aku berdoa untuk mak ayah aku, guru2 aku, pejuang2 fisabillillah, anak2 yatim yang tak cukup makan.

sila google pasal sultan, raja, freeloader di Malaysia ni sebelum nak sembah taat membabi buta ! ! !
khalas period finito.

Awanama berkata...

untuk rakyat Malaysia, kalau malas membaca di khutub khanah, luangkan masa di internet kaji sejarah raja2 melayu. kalau asyik langut tv3suku&RTM saja memang fikrah pun akan bonsai.

Awanama berkata...

coTuan TT, sultan ni ada yang baik ada yang setan.Tapi dengan sultanlah kau dah jadi manusia islam.kah..kah..kah..

Awanama berkata...

Soultang datang bulang ramadang.. Konong datang makang sahor dengang raayat. Datang orang laung azang soultang setak enjing kenderaang.. Cuber hang teka siapakah gerangang si soultang ?
Kah kah kah

Awanama berkata...

NEGERI YG TAK ADA SULTAN KETUA MENTERINYA YG BERKUASA JUAL/BAGI ANUGERAH DATO TERUTAMA PADA KRONI2 UMNO. ITU SBB ANAK BERANAK MENTERI DAPAT DATO, UDA2 DAPAT DATO, ENTAH APA2LAH JASANYA. DAH TAK BERHARGA LAGIE

air gunung berkata...

Tak lama lagi besday raja mana entah dpt la title datuk org tua x bergigi mamat paisal keling neh.kah kah kah.ader chance jd ketua kluster propesor bhgian undeng undeng musang janggut keh keh keh