Jumaat, 8 Ogos 2014

IKUTI WARGA DUNGUN






IKUTI DAN CONTOHI
WARGA DUNGUN
berniat bercakap bertindak



KOMENTAR

pandangan ini tepat
pandangan ini betul
pandangan ini wajib disokong
tak perlu heboh
tak perlu berbuih mulut

hentikan bantuan
minyak sawit pada israel
pulaukan mek dogal
pulaukan kentaki frried fak

cakap banyak tak perlu
lakukan


Saran kerajaan senaraikan produk Israel, sekutu

ALOR SETAR - Kerajaan disaran menyenaraikan produk keluaran Israel atau syarikat yang sekutu dengannya agar masyarakat lebih jelas mengenai barangan yang perlu diboikot.

Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake),  Yusoff Ismail berkata, ini kerana pengguna masih keliru dan tidak pasti jenama barangan yang perlu diboikot walaupun senarai itu disebarkan secara meluas melalui media sosial berikutan tiada pengesahan dibuat mana-mana pihak.

“Pengguna tidak yakin adakah maklumat yang disebar itu benar atau palsu. Kerajaan wajar mengambil tanggungjawab itu secara lebih efektif dengan terlibat secara langsung, antaranya senaraikan produk secara rasmi,” katanya.

Menurutnya, untuk menjayakan kempen boikot itu, semua pihak perlu bekerjasama selain mendedahkan secara jelas produk-produk terlibat.



------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Naman pun persatuan Cake.Nak minta kerajaan mat monggol senaraikan produk Israel.Tunggulah sampai kucing bertanduk pun mat monggol tak berani dedah.Sebab dia pun berniaga sawit dengan Israel laknat tu.Kah..kah..kah..

Awatlah hang ni bahlol sangat.kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Yusof Ismail ni bangang ke apa....??? Kerajaan BN ni pun patut diBOIKOT kerana mereka sekutu Israel Zionis.

Tanpa Nama berkata...

klu nk boikot...buat btol2..tumpukan pd seme jgn cuma makanan segera shj...cmna dgn petrol yg d bekalkan oleh shell dan esso yg d bekalkan oleh tokey judi...boikot jugok lerrr...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kfc?
Aku x jmpa kaitan kfc ngan israel..
Mohonbpencerahan

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat dengan desakan supaya kerajaan SEGERA mengumumkan senarai barangan/ jenama yang datang dari israel, atau dimiliki oleh orang/firma yang membantu kewangan israel.
ada 2 kemungkinan:
1-kerajaan akur, lalu memudahkan rakyat membuat boikot yang lebih berkesan lagi mujarab tanpa was-was atau segan-silu dalam membantu palestin,
2-kerajaan taknak, lalu memudahkan rakyat membuat boikot yang lebih berkesan lagi mujarab tanpa was-was atau segan-silu dalam membantu pakatan di pilihanraya akan datang