Selasa, 20 Januari 2015

BERANI KAH MUFTI INI?





BILA NAK PANGGIL?

BETUL KE MUFTI INI?
Kalau betul pak mufti ikut ajaran muhamad, brani ke pak mufti menegur pemimpin2 negara dan rajagopal buat maksiat, memakan rasuah, sistem kehakiman yg tidak adil? Hidup zuhud seperti 4 khalifah ar rashidun.

Bukan tugasan pak mufti hanya menjaga rakyat marhaen sahaja. Kalau sudah tegur pemerintah yg zalim dan suka bermaksiat masih tidak diendah oleh mereka maka wajib letak jawatan demi prinsip agama. Ada brani? on AL-KONTOL MONTOL

KALAU BERNI 
 BERI NASEHAT


--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setahu aku para ulama sepatutnya hidup amat susah didunia ini dan penuh dengan rintangan akibat untuk menegakan kebenaran pasal hukum illahi....

Secara umum nya majoriti ulama yg menentang kezaliman akan disumbat dlm penjara, dibunuh atau diracun...itu lah hakikat ulama syahid dijalan Allah swt.

Era sekarang ulama hidup bersenang lenang dan ada yg kaya raya menjadi jurucakap pemerintah yg zalim...bertitle title lagi...ulama apa kejadah ni???

Tanpa Nama berkata...

Mufti dulu-dulu pun dok dalam istana.bila dah kena terajang baru tunjuk rebel.tak tau la sapa yg zuhud tu.kalu tok sami mayb ada la.tu pun curi2 sontot jugak.

Tanpa Nama berkata...

Manusia masih tidak kenal batas seorang manusia sendiri.kenapa masih ada orang sanggup membunuh, menindas manusia , rasuah dan salah guna kuasa? Sebabnya masih boleh elak hukuman didunia sedangkan hukuman dialam barzakh siapa yang tahu.itulah yang berlaku dinegara dunia ketiga macam malaysia boleh.undang2 terpilih dan laju tindakan secara terpilih.