Rabu, 18 Mac 2015

PEJUANG DIPENJARA 10 BULAN





SOKONG

 OKZ13



1. Ameerah Malaysia melahirkan kekecewaan terhadap keputusan mahkamah rayuan putrajaya hari ini yg menjatuhkan hukuman penjara terhadap aktivis demokrasi, OKZ 13.  

2. Ameerah Ameerah Malaysia menganggap hukuman ini sebagai satu lagi pencabulan terhadap hak asasi rakyat yang berjuang menuntut keadilan.  

3. Sudah pasti situasi ini akan memburukkan lagi kondisi demokrasi di Malaysia setelah akhir akhir ini kita menyaksikan satu persatu pemimpin politik dan aktivis rakyat ditangkap hanya kerana mereka mempraktikkan hak kebebasan bersuara yg dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.  

4. Ameerah Malaysia menyatakan solidariti bersama2 mangsa kezaliman ini dan mendoakan agar kesemua 13 mangsa terutamanya pihak keluarga akan terus kuat dan terus istiqamah dalam perjuangan menegakkan keadilan.  

Fareedah Samad, 
Pengerusi Ameerah Malaysia,  
Dewan Muslimat Pas Pusat

"Menerajui Perubahan Generasi Baru"

"Happy Women for a Happier Malaysia"



---------------

1 ulasan:

GARAGAS RULE berkata...

Sayang....inilah akibatnya bangga banggang dengan kerajaan yang 6 dekad ni...blajar hinggakan kerja.. tidur bermimpi indah...bila menduduki kasta terus jadi pukimak...anjing babi tu haram bagi islam ...tapi meke ni tak pernah makan duit haram...pui punya pukimak semua....mcm sial....penang 1.5 k....eh eh...perak 5 k 10 bulan lagi...korang jagalah melayu celup tu...itu keeelinglah..bukan moloyu...lim guan eng cina bukitlqh..apa beza ngan keling ngaku moloyu tu..agak agak lah nak menutu hokim hokim oiiiii