Isnin, 27 April 2015

JANGAN TIPU RAKYAT







KOMENTAR
warga negara biasa
menunggu  jawapan najib:
siapa beri arahan sirul bunuh altantuya

ahli perniagaan
dan warga kelas menengah
nak tahu mana hilang
42 bilion ringgit duit 1MDB


Bekas bos SPR minta PM henti 'tipu' rakyat

Bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)  Abdul Rashid Abdul Rahman menyeru agar  Najib Razak agar berhenti “menipu” rakyat dan menjelaskan perkara yang sebenar berkaitan isu-isu berbangkit dalam negara ini.

"Berhenti menipu rakyat dan buat kerja kamu. Beritahu kepada pemimpin Melayu berlaku jujur dan buat apa yang boleh.

“Kita ada kuasa, polis pun kuasa kita, semua kita punya, kuasa itu banyak. Power (kuasa), power.

“Tak usah kerajaan nak bohongi rakyat, dedahkan (perkara sebenar berkaitan isu negara),” katanya..

Beliau bagaimanapun tidak menyebut secara jelas mana-mana isu yang dirujuknya itu.

Rashid juga berkata, sejak tidak mempunyai sebarang jawatan lagi, beliau kini berani mengkritik kerajaan tanpa rasa takut.

“Saya berani maki kerana saya tidak ada kuasa, jadi saya berani.

“Saya maki semua orang. Kita bagi kuasa untuk lakukan sesuatu, dia tak buat apa-apa, tapi dia kata dia buat,” katanya.

Beliau turut menambah, kritikan yang diberikan bersifat berani kerana tidak ada apa yang perlu disembunyikan dan beliau juga “tidak mencuri wang rakyat”.


KAH KAH KAH

woit
isu najib tipu rakyat
dah lama timbul
sekarang muncul kembali
kerana TUN yang timbulkan

APA PUNYA TIPU

-------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apasal yang komen semuanya bekas bekas?

bekas ketua polis bekas pengerusi bekas menteri bekas wartawan bekas Tupperware...

kenapa semasa pegang jawatan tak tunjuk tanda protes kalau ada yang bercanggah dengan kepentingan rakyat?

ambil contoh terpuji seperti ani arope. sampai bila-bila orang akan kenang dia sebagai manusia ada hormat diri.

bukan macam madey kutty.

Tanpa Nama berkata...

Jeng...jeng...jeng....banyak rahsia dah pecah...." Kita bagi kuasa"....apa maksudnya?...Telahan TT adalah benar....Benar, sebenar-benarnya benar...Korek lagi TT....sampai terburai.

Tanpa Nama berkata...

ini kes pondan...........
kah...kah....kah....

algojo berkata...

Rashid ni aku bagi pelempang baru tau !!!!. Dulu mulut dia nilah yang selalu berbohong dan merendahkan minda pengundi. Tapi sekarang masih hendak lagi bercakap...agaknya jiran sekeliling jeling curiga sama dia kot.

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa dia belum pencen, aku menyampah betul dengar dia bercakap. Sekarang bila dia sudah pencen baru aku sedar, aku lagi lah menyampah kat dia.