Rabu, 13 Mei 2015

BERITA BARU MASUK





BERITA BARU

MASUK
kelihatan  7 orang sami 
telah keluar dari 
KLIA


siapa menjemput sami ini
ke mana pergi sami ini
masih menjadi tanda tanya




-----------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BON BON budak Pekan & Kuala Pilah ada sejarah guna SAMI dulu dulu.

BON BON ini ikut ajaran NABI SAW ke???

Ada HANTUUU..........

Tanpa Nama berkata...

Kan dah kata ada psidangan peringkat antara bangsa dmsia.tak cukup sami dlm negara maka perlu import pula.jdlah negara sami 1msia

Naza berkata...

hang ingat imam tarawikh ja ka main import... sami bomoh dukun lagi ramai. hahahaha

Unknown berkata...

Setahu saya sami sami ini di jemput untuk menaik taraf kuil kuil. Sebagai contoh kuil di batu 1 Jalan Buluh Kasap, Segamat yang asal nya cuma sebuah batu yang menyerupai hantu. Kini bangunan nya sudah tersergam indah. Berhala berhala yang menjadi batu pembakar di Neraka nanti ada lah di tempah khas dari India. Upacara pembukaan nya yang di laku kan oleh Tok Sami dari India di laku kan dalam kaedaan gilang gemilang. Ada pertunjukan bunga api selama tiga malam. Ada halikopter yang menabur bunga dari udara. Di kala itu di katakan makhluk yang tak dapat di lihat - Syaitan atau iblis menari nari riang. Kesian seorang pesara guru yang rumah nya bersebelahan dengan kuil itu.
Setahun sebelum ini di kata kan seorang isteri Muda berbangsa Melayu telah tersilap orang dengan membiarkan seorang lelaki India "TERJELEPAK" di celah kelengkang nya sehingga melahirkan seorang bayi lelaki. Ramai yang tahu, termasuk puak gerabak nya tetapi tidak di ambil apa apa tindakan.Dengan alasan tidak mau masuk campur. Kini budak lelaki tersebut masih di pelihara oleh keluarga jejaka India yang menyebab kan kelahiran nya. Ada juga ura ura pehak lelaki India tu nak memulangkan kembali budak lelaku tersebut, malang nya kerana suami kedapa si isteri yang curang tidak mau menerima budak itu.
Di harap mana mana pehak mau pun dari Jabatan Agama Islam sendiri yang terbaca commen ini tolong siasat agar akidah budak lelaki itu walau pun di sebabkan pancutan yang di lakukan oleh jejaka India selamat.

Mungkin kah kerana kurang kepekaan orang orang Islam sendiri maka terbena lah sebuah kuil yang saya percaya akan menjadi lebih besar walau pun di bena bukan di tempat yang sesuai untuk sebuah kuil.