Ahad, 26 Julai 2015

BANK NEGARA APA KHABAR?





FBI — Money Laundering

https://www.fbi.gov/.../money-laundering
Federal Bureau of Investigation
Money laundering is defined as the process of concealing or disguising the proceeds of a crime or ... 18 USC 2339C – Prohibitions against financing terrorism.

FBI — White-Collar Crime

https://www.fbi.gov/whitecollarcrime.htm
Federal Bureau of Investigation
That's white-collar crime in a nutshell. The term—reportedly coined in 1939—is now synonymous with the full range of frauds committed by business and ...

Terrorist Financing and Money Laundering Investigations - FBI

https://www.fbi.gov/.../terrorist-financing...
Federal Bureau of Investigation
To this end, the FBI has bolstered its ability to effectively combat terrorism through the .... the United States Government's campaign against terrorist financin


'Negara lain juga siasat perjanjian 1MDB-PetroSaudi'

Sarawak Report mendakwa penguatkuasa undang-undang di Amerika Syarikat, United Kingdom dan Switzerland kini sedang menyiasat kebocoran maklumat berhubung usaha sama syarikat pelaburan 1MDB dan PetroSaudi.

Dalam kenyataan medianya semalam, Sarawak Report berkata, berdasarkan 'rantaian peristwa' selepas bekas eksekutif PetroSaudi Xavier Justo membocorkan maklumat perjanjian itu pada Februari lalu, ia menunjukkan bahawa bahan itu secara berasingan diperolehi oleh penguatkuasa undang-undang di negara masing-masing.

"Rantaian peristiwa menunjukkan mengapa Sarawak Report tidak mengusik material tersebut kerana pada masa sama ia telah diperolehi (oleh negara lain). Ia juga secara berasingan diberi kepada The Edge dan Sunday Times... Kemudian diserahkan kepada pengawal selia dan penguatkuasa undang-undang di Amerika Syarikat.

"Material ini juga kini telah ditawarkan kepada pengawal selia dan penguatkuasa undang-undang di United Kingdom dan Switzerland. Ia juga ditawarkan oleh The Edge kepada penguatkuasa undang-undang di Malaysia," kata kenyataan itu.

Sarawak Report juga mengakui telah memperkenalkan Justo kepada pengurus The Edge pada pertemuan mereka di Hotel Fullerton di Singapura, Februari lalu.
 
Tiga salinan material berkenaan kemudian telah dibuat- satu diberi kepada Sarawak Report, satu lagi kepada The Edge dan satu lagi untuk simpanan keselamatan.


HELLO ZETI

ADA MISCALL

DARI USA?

ADA MISCALL

DARI FBI?

SAJE  TANYA

KAN KITA 

HARI RAYA

KAH KAH KAH


----------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada micall dari budak itam afrika ka?kah..kah...kah...mamposla kau...kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

Harap2 semua yg terlibat disumbat DLM Penjara.Spesis Manusia ngaku Islam tapi tak takut Hukum Allah swt.Haramjadah Spesis Manusia diaorang.

Prof Serba Tau berkata...

Mari kita lihat sapa yang kenaaaaa... kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Zeti silent phone. Last seen kat Whatsapp pun kasi buang. FBI dtg ofis tanya kenapa tak jawab call nanti dia kata phone lama rosak. Ni baru tukar Nokia 3310. Kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

tak sangka cempedak dah jadi nangka.

Tanpa Nama berkata...

satu sen tak guna.

dalam keadaan sekarang ni aku tak fikir segala jenis pangkat
tan sri dato seri ada beri sebarang makna. satu sen tak guna.

segala pangkat tu tak membantu kalau tidur malam pun tak lena.

dear zeti;
berkata benarlah !!! sekurang2nya kamu boleh bersara dengan terhormat.