Khamis, 16 Julai 2015

SEDIH TAPI WAJIB TANYA







KENAPA TAK 

TANYA APA 

ISi 

KANDUNGAN

 KOTAK 

HiTAM?


Maimon (tengah) memegang gambar Allahyarham Mohamad Ghafar 
ketika menerima kunjungan Ahli Parlimen Masjid Tanah,
 Mas Ermieyati Samsudin di Masjid Tanah

Trajedi MH17: Ibu sebak kenang anak

ALOR GAJAH - “Selamanya mak cik akan rindukan arwah," kata Maimon Saripan, 74, ibu ketua pramugara MH17, Allahyarham Mohamad Ghafar Abu Bakar yang terbabit nahas, tahun lalu.

Menurutnya, biarpun sudah hampir setahun insiden berkenaan, sehingga kini wajah anak kesayangannya itu masih segar di ingatan termasuk masa dan tarikh peristiwa pesawat MH17 ditembak jatuh di Ukraine 17 Julai tahun lalu.

"Bila tiba hari raya, pasti mak cik terasa sebak yang sukar digambarkan.

“Hanya mereka melaluinya akan faham dan bukan mudah untuk kita melupakan insan yang sentiasa ada ketika menyambut raya, tapi kini tiada lagi,” katanya.

Menurutnya, walaupun sibuk dengan kerjaya sebagai pramugara, anaknya itu bukan saja gemar pulang ke kampung untuk berbuka puasa bersama dia dan suami, malah seorang yang ringan tulang dan akan membantu membersihkan rumah sebelum hari raya
.


Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lai dan Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman menunjukkan kotak hitam milik helikopter yang terhempas semalam di Kementerian Pengangkutan hari ini. - Foto Tiewnama

------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KOTAK HITAM TU BOLEH SIMPAN SPENDER HITAM POMPUAN KE????

Habis kenapa tak bagi tau Rakyat ek????

Kepala Otak !!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bukak saja kotak itam tu, agaknya marah betul orang ambarekha dan sekutunya apabila dengar macam2 benda yang satu pun tak ikut skrip. Hadoi, macam mana nak dedah pun tak tau. Sehabis pandai omputih pun jadi bodoh dalam kes ni ye...

Rosseaa awal2 lagi dah tahu. Siap dengan bukti segala macam data dan rakaman dari langit masa kejadian. Katanya satelit ambarekha pun ada masa tu, tapi entah silap apa, cabut macam tu saja.Memang tak ada bukti asap dari ekor peluru berpandu dari bumi. Main mercon roket lima puluh sen pun ada asap ekor oii. Yang ada 2 burung besi dok mengekor rapat. Tak lama kemudian bersaranglah lubang2 dari peluru anti pesawat, menghentam ruang pilot. Orang buta saja yang tak nampak gambar tu.

Baru2 ni wakil kita desak pbb ambil tindakan pada rossseaa. Suruh dunia balun cukup2. Hai, ingat senang2 ka nak balun kuasa nuklear tu. Mereka dah bersumpah akan hanguskan seluruh dunia barat kalau sebiji pun peluru dibedil ke mosku. Tak ingat lagi ka macam mana mereka musnahkan nazi jerman dulu. Sekali cucuh meriam, seribu laras. Membedil 3 hari 3 malam. Lepas tu serang pula dengan seribu kereta kebal dan seribu pesawat. Tak hairan pun 5 juta tentera mereka mati masa mengekor kereta kebal.

Yang jadahnya pasai apa depa balun pesawat2 malaysia ni hah? Tak ada ka yang boleh jawab dengan tepat. Kita percaya intelegen mana2 negara pun dah tahu motif kejadian. Hari pertama pun dah tahu sapa punya kerja. Tapi malangnya tak ada sapa2 pun nak bantu malaysia. Tak ada pun kawan2 simpati kecuali rosseaa yang pertahankan bukti jenayah pelakunya.

Meluat betul le jadi bacul hina macam ni.

Unknown berkata...

Rahsia dorang tu...bahaya bahaya...kalau rakyat tahu.....

Unknown berkata...

MH17: Henti sebar spekulasi tidak berasas
PUTRAJAYA - Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai menggesa orang ramai berhenti daripada membuat spekulasi tidak berasas dan menyebar khabar angin tentang tragedi melibatkan Penerbangan...(sinar harian 18/7/2015)
...KAH KAH KAH KAH KAH...
I HAVE NOTHING TO SAY MY LORD (tiru ayat TT)