Isnin, 14 September 2015

AL- FATIHAH










3 lagi jemaah haji Malaysia disahkan terkorban, seorang ditemui selamat



Tiga lagi jemaah haji Malaysia disahkan terkorban dalam tragedi kren tumbang di Makkah, Jumaat lepas, menjadikan empat mayat jemaah negara ini telah dikenalpasti




--------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Persoalannya, masakan "Rumah" dan "tetamu" Allah pun boleh tak selamat?

Demi memajukan agenda tamak haloba mereka, Arab sudah tipu kita selama ini dgn men"yekutu"kan Allah dgn "Rumah" dan menghasut umat Islam seluruh dunia - kaya & miskin - supaya berbelanja dinegeri Arab dgn menjadi "tetamu" Allah sedangkan Allah itu lebih dekat drp urat leher manusia (Q50:16) dan menyekutukan Allah dgn apa jua sekalipun adalah dosa besar "Shirik" yg tidak diampuni (Q4:48, 4:116)

Itu pasal bani Arab sedang dilaknati Allah dgn kemiskinan, penindasan, peperangan & kesengsaraan bagi mereka diseluruh dunia mereka..

Kalau mereka diatas jalan yg diredhai Allah sudah tentu mereka tetap maju & aman.. di dunia & diakhirat kelak.. tetapi hakikatnya adalah bertentangan maka sudah tentu mereka berada dijalan yg dimurkai Allah ataupun dijalan orang2 yg sesat.. didunia ini dan juga diakhirat kelak..

Bukankah hisab Allah itu TUNAI dan janjiNya itu PASTI? Mana mungkin Allah sesudah tidak memberkati kamu di dunia ini ankara perbuatan kamu, akan memberkati pula kamu di akhirat kelak?

Sudah terang lagi bersuluh..

~ Arab Dogol dari Kampong Kubor, JB.

Tanpa Nama berkata...

Ini berita sisi gelap Mekah utk melayu Islam paham. Malangnya ditulis dlm English. Mmg gila babi construction kat Mekah sejak 15 tahun kebelakangan ini. Safety boleh pegi mampos daa.. Aku xder masa nak tranxlate kalo xreti baca bagi minospikinglis, nasib lu la aku xleh tolong..

Berita ini dari suratkabar kapir yg dengki dgn kemajuan pesat Mekakahkahkah...

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/13/mecca-crane-crash-shows-dangers-citys-construction-boom