Selasa, 15 September 2015

AWAS - LAUT CHINA SELATAN MAKAN HANGAT









AWAS

LAUT CHiNA 

SELATAN

MAKi

HANGAT


Third South China Sea airstrip being built, says expert, citing satellite photos









China appeared to be building a third airstrip in contested territory in the SouthChina Sea, a US expert said on Monday, citing satellite photographs.
The photographs taken for Washington’s Center for Strategic and International Studies (CSIS) thinktank on 8 September are said to show construction on Mischief Reef, one of several artificial islands China has created in the Spratly archipelago.


-------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Asal namanya saja laut china selatan dalam peta dunia, semua wilayah itu hendak disapu sepenuh2nya oleh negara china. Padahal semua negara asean yang memiliki pesisirnya memiliki hak dari segi sejarah dan jaraknya yang lebih dekat dengan daratan jika dibandingkan dengan benua china.

Yang kita kasihan adalah negara filipina dan vietnam. Negara kecil ini tiap2 hari menjerit2 minta china jangan menceroboh atau membuat apa2 pembangunan di puluhan pulau2 spratly itu. Malaysia tentulah tak berani dengan china2 ini awal2 lagi. Nama saja perserikatan negara2 asia tenggara tapi tak berani melawan china. Tentera jin alam ghaib sahaja kononya ada berjuta2 di indonesia tapi tak berani dikerah lawan tentera china. Pergi mamposlah tentera2 jin dan kau2 sekali wahai jawa. Kepada Allah taala kau tak minta kekuatan, pada jin2 juga kau buat kawan tu buat apa?

Keberanian china makan babi ini adalah kerana tentera lautnya sangat kuat dan memiliki kapal2 selam yang amat canggih. Belum ada radar dan scanner yang boleh mengesan kapal selam ini kerana ia amat senyap.

Aku yakin dalam beberapa hari ini, amarika akan membedal cukup2 negara china kalau radar canggih mereka dah siap. Kalau satelite mereka pun dah boleh membedakan mana kapal china dan mana kapal mereka.

Perang ini kena dijalankan kerana china tidak boleh jadi tuan dalam dunia. Hanya amarika jadi bos besar. Yang kita takut adalah api peperangan tersebut membakar hangus bumi kita juga. Mamposlah kita.

Tanpa Nama berkata...

Biar Perang nanti semua hidup senang lenang......