Khamis, 3 September 2015

KES RASUAH NAJIB




Kumpulan anti rasuah antarabangsa desak Malaysia jelaskan derma AS$700 juta

Malaysia perlu memberikan jawapan terhadap dana berjumlah AS$700 juta (RM2.6 bilion) yang dipindahkan ke dalam akaun bank peribadi Najib Razak, kata Transparency International dalam persidangan anti rasuah di Putrajaya, hari ini.
Presidennya, Jose Ugaz berkata komitmen Malaysia untuk membasmi rasuah tidak boleh dianggap serius selagi tiada penjelasan diberikan terhadap dana berkenaan.
"Kita mahu melihat lebih banyak perkembangan, tetapi ia tidak mungkin berlaku ketika soalan mengenai AS$700 juta yang dimasukkan ke dalam akaun perdana menteri belum dijawab," kata Ugaiz
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-anti-rasuah-antarabangsa-desak-malaysia-jelaskan-derma-as700-juta#sthash.Nffi8aav.dpuf

KAH KAH KAH
woit 
kah kah kah
patutlah tak jemput najib
rupa rupanya nak timbulkan
kes rasuah najib
kah kah kah
kurang asam mamat ni
bagi malu tuan rumah
kah kah kah

PADAN MUKA
------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan jose ugaiz. Selamat datang ke malaysia darul rasuah. Kalau pm najib tak jawab jugak pertanyaan tuan hal duit rm3 bilion itu ( nilai dollar dah naik), saya cadangkan tuan buat satu resolusi agar pesalah2 tahap mega seperti pm najib ini ditahan serta merta untuk siasatan kalau dia jejak kaki di mana2 negara anggota tranparacy international untuk membuktikan cakap berdegar2 tuan2 mempunyai makna dan teladan.

Tuan jose ugaiz. Kami rakyat malaysia semua sudah tahu itu duit hasil dia merembat dan menyamun macam2 dana negara serta tabung rakyat dengan menggunakan macam2 teknik pelaburan wayang kulit semata2.

Tuan jose ugaiz. Pm najib memang guna duit rakyat itu untuk dana pilihan raya yang lalu. Terang2 dia bayar kepada pengundi. Tapi kami yakin tidak banyak mana pun. Bakinya yang berlaksa2 itu dia sapu cukup2 kerana akaun itu atas nama dia. Ikut suka dialah hendak buat apa pun.

Tuan jose ugaiz. Tak lama lagi dia nak umum buat pilihan raya lebih awal. Dia nak guna duit berlaksa2 itu untuk suap cukup2 mulut bangsa melayu yang bodoh2 itu. Boleh ke tuan bagi tahu dia, "aku dah agak dah kau nak buat macam tu lagi jib, cepat jelaskan hal duit tu atau aku panggil interpol tangkap kau sekarang jugak!"

Tuan jose ugaiz, tiada siapa lagi yang kami boleh minta tolong dalam negara kami ini. Raja makan tidur saja kerjanya. Menteri dok merapu2 sambil kira duit dari bangla, tok ketua pun kena buang, rakyat dah bangkit satu juta tapi pm najib tetap macam tu juga. Tolong tuan jose. Kami takut najib lanun bugis ni bunuh kami pula selepas samun duit kami berlaksa2.

( tolong le terjemahkan bahasa low klass aku ni dan terjemahkan kepada tuan jose ugaiz dengan kadar segera)




Tanpa Nama berkata...

MAT BAHALOL aka MAT MONGOL pandai

Tak datang kira RENGGET kat rumah lagi baik

Lama lama orang lupa jugak Mat MONGOL kebas 2,6 BILION...

Ingat Mat Mongol bahalol ke?????

Tanpa Nama berkata...

kalau saya jadi Najib, saya bagi perwakilan ni tidur di hotel ayam kat chow kit saja