Selasa, 20 Oktober 2015

BANK NEGARA ADA KUASA








BANK NEGARA

ADA KUASA

BiLA NAK 

GUNAKAN?


BNM ada kuasa bawah Akta Perkhidmatan Kewangan untuk ambil tindakan

Bank Negara Malaysia akan mengambil tindakan penguatkuasaan, atau dikenali sebagai tindakan pentadbiran, terhadap pihak yang didapati melanggar atau tidak mematuhi peraturan dan undang-undang di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan.
"Tindakan ini boleh diambil secara serentak, atau secara berasingan dan berbeza daripada, prosiding jenayah yang di bawah kuasa Peguam Negara sepenuhnya."
Bank pusat berkata demikian dalam satu kenyataan untuk menjelaskan mengenai kuasanya untuk menguatkuasa pematuhan terhadap undang-undang pengawalseliaan yang ditadbir BNM.
Oleh itu, berasingan daripada sebarang keputusan mengenai prosiding jenayah, bank pusat itu dibenarkan di bawah Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013 untuk mengambil tindakan entadbiran.
"Ini akan termasuk mengenakan penalti monetari, mengeluarkan arahan pematuhan, memberi bayaran balik (restitution) kepada mana-mana individu yang tidak berpuas hati disebabkan pelanggaran terhadap akta, memberi amaran awam dan persendirian serta arahan, supaya langkah-langkah diambil untuk mengurangkan atau menyelesaikan sesuatu pelanggaran terhadap akta.
"Ini bagi memastikan integriti, dan keyakinan terhadap sistem kewangan negara," menurut bank itu.

KAH KAH KAH
woit
orang ramai dah lama tunggu
orang ramai lama diseksa
orang ramai dah tak tahan
orang ramai nak lihat hasil
aksen mahu lihat
tok veli ezi

BiLA LAGi


--------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kuasa

Kuasa

Kuasa

Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!!!!!!!!

Eh.... Kenapa senyap saja?????????

Pau Pau Pau KAYA memang sedap pekena kopi lagi mantap !!!!!!

Tanpa Nama berkata...

TUAN TT bagitau dengan Gabernor Bank Negara Malaysia bahawa kita semua yang rajin membaca dan mengambil tahu tentang masaalah Negara dan yang tahu bahawa NAJBGOR adalah penipu besar dan penjenayah akan sokong Bank Negara untuk mengambil tindakan undang2 keatas semua financial culprits dan bankers yang membuat kesalahan.AG PANDI ingat dia sorang sahaja yg ada kuasa untuk mengambil tindakan undang2.Geng2 penjenayah ini nak lari kemana ha!!!!