Jumaat, 9 Oktober 2015

LAUT CHINA SELATAN













LAUT CHiNA

SELATAN

MAKiN

TEGANG




US naval manoeuvres in South China Sea risk clash with Beijing

Officials in Beijing have expressed concern after the United States signalled it was poised to up the ante in the South China Sea by sending warships through waters claimed by China.
American navy vessels are preparing to sail through a 12-nautical mile zone around the disputed Spratly islands that China claims as its own territory, the Financial Times reported on Thursday, citing a senior US official.
Those manoeuvres are expected to begin over the next two weeks, the newspaper added. 



WASPADA

-------------

4 ulasan:

Naazar berkata...

Bro tt......ada kene mengene ngan TPPA ?????

Tanpa Nama berkata...

Gaduh Gaduh

Semua nak beli SCORPENE nanti

BILYON BILYON

Buat duit senang bila semua gila nak Gaduh

Kalau tak ada BILYON macam mana nak jala lagi banyak BILYON BILYON

Apa mau susah , Rakyat bangsa Bahalol suka derma jariah sampai KIOK

Kepala Otak !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan naa zar. Memang ada sikit2 kena mengena dengan tppa. Hal yang lebih besar adalah dominasi dan ketuanan. Kalau tuan dah setting seratus tahun dulu lagi bahawa tuan akan habiskan seluruh kekuatan tuan agar menjadi tuan kepada dunia ini tiba2 datang pulak orang lain nak menjadi bos, maka tuan pasti tibai dia cukup2. Kawan boleh jadi lawan woo. Tidak boleh ada dua bos dalam dunia ini.

China. Ya negara china itu sebenarnya luasnya sudah melangkaui daratan. Tuan mungkin nampak projek peluasan wilayah berlaku dengan begitu sumbang di spratly semata2. Kasihan. Tuan tidak pandai celik mata pun. Nak operate mata jauh sekali.

Negara china terbentang dari perbatasan siberia russia membawa ke selatan sampai ke sempadan perairan darwin, australia. Bermakna semua negara2 asean hak milik china dalam peta yang tidak wujud. Semua kena bayar kepada china walau sebungkus garam. Semua dana2 belanjawan kena hantar ke china kerana pandainya anak cucu shih huang ti ini menunjukkan gigi pagi2 lagi di tangga opis gomen. Jangan salahkan mereka. Tuan yang bodoh kerana terpesona dengan gigi mancong mereka.

Di mana2. Tanah milik kaum china lebih luas. Lebih bernilai. Tanah milik pribumi hilang lenyap tidak berganti. Jangan salahkan mereka. Salahkan tok2 ketua yang sain. Sekarang pencen duduk masjid jaga volume speaker. Nak cuci dosa dengan memperdengarkan nama Allah sekuat2nya.

Indonesia semenjak diperintah anak cina komunis telah bawa masuk investor dari china dalam skala yang amat2 besar. Marah le amarika. Memang melimpah sungguh2 duit dari negara china ini. Semua negara asean sekarang sedang sujud syukur kepada negara china. Mintalah dana projek apa pun. Pasti dapat. Padahal mereka tidak tahu bahawa semua itu duit bunga yang berasal dari negara mereka juga. Ia beranak pinak semenjak diangkut ke china sebelum merdeka lagi.

Marah le amarika. Baru tau china sangat2 hebat. Orang asia semua dah beralih sujud syukur kepada china.

Tanpa Nama berkata...

Kepada pak2 tua pencen gomen perasan besar sangatlah jasa pada bangsa dan negara yang jap lagi bangun awal nak ke mesjid untuk memulas volume speaker supaya nama Allah terjerit2 di pagi buta sebelum azan subuh, ini aku ada kuliah pendek sikit.

Pak tua. Tahukah pak tua bahawa bangsa china muslim terpaksa mengharungi perjalanan ribuan kilometer ke opis gomen di peking selama bertahun2 hanya nak ambil sekeping cuma surat izin ke mekah.

Sudahlah miskin papa kedana dan datang begitu jauh dari sinkiang atau yunnan, pegawai2 opis tidak layan langsung selama bertahun2. Tunjuklah gigi ke, duit ke atau belanja makan ke, tetap tidak mahu cop. Hinggalah betul2 menyampah dan tersepak hamba Allah tu yang tidur menggigil2 di kaki lima, barulah dapat cop. Lima saat saja siap untuk penantian selama 5 tahun berturut2. Begitulah layanan bangsa china kepada bangsa dia sendiri hanya kerana berlainan fahaman.

Pak tua. Terlalu banyak dosa kau kepada bangsa melayu. Ini satu contoh sahaja. Aku tidak akan maafkan kau pak tua celaka jika kau pernah khianat kepada bangsa kau sendiri. Orang tua ku meninggalkan aku beberapa keping tanah tetapi tangan2 neraka kau telah hilangkan semua sekali tanah2 pusaka itu kononnya tiada waris. Padahal kau tahu aku anak yatim masih hidup dan ada alamatnya.

Buat apa kau pergi ke mesjid dan mengatur2kan rumah Allah itu dengan tangan neraka kau? Tunggu dulu aku nak kuliahkan sikit lagi.

Setelah aku tahu bahawa aku tidak memiliki lagi tanah sekangkang kera, aku pun memerah seluruh akal untuk bangkit sebagai pribumi kebanggaan negara. Di hujung2nya kau buang surat tender milik aku. Kepada cina juga kau bagi puluhan tahun lamanya.

Pak tua. Aku sudah berazam hendak wakapkan sebidang tanah kubur di jirat cina, di negara china agar menjadi tempat bersemadi kau dan seluruh spesis kau selama ini dengan iringan doa 'Wahai Allah. Aku yang teraniaya ini memohon Kau pindahkan roh dan jasad ke lubang kubur ini semua sekali dan di akhirat nanti biar dia jadi seketul dan kau sepaklah sejauh2nya masuk ke neraka. Amin'