Jumaat, 2 Oktober 2015

MARUAH MELAYU






MANA

MARUAH

MELAYU





Tajuddin 'slap' remark earns 'flying kick' response

Gerakan Youth deputy chief Andy Yong wonders whether deputy Agriculture and Agro-based Industry Minister, Tajuddin Abdul Rahman has an inferiority complex following his remark of 'wanting to slap the Chinese'.

“On behalf of Malaysians, I can also warn him by giving a flying kick which is harder and longer than his hand,” said Yong.

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/314220#ixzz3nOdc3rMq



KAH KAH KAH
woit 
apa sudah jadi
nak bagi penampar
dapat terajang
dapat kaki terbang
padan muka
mana nak letak muka
habis maruah melayu
kah kah kah

ADA MARUAH
--------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wow wow wow. Tuan yong sudah ready dengan kuntau bruce lee dia. Mari2. Mari kita berenti dulu buat kerja. Mari rebus jagung, atau beli bertih, atau goreng keropok, atau buat laksa atau atau apa2 yang boleh bahamlah. Kita tengok baik punya fighting movi.

Pusingan pertama aksinya macam ni. Tuan tajuddin sila pasang tapak kuda2. Diiringi buka bunga jurus pelempang dari perak tu. Dan dan dan. Apa ni. Bang din janganlah terketar2 le pulak. Eh. Nak betulkan songkok dulu le ye. Atau kau takut bang din? Jangan takut. Kasi pelempang sederas2nya cina wong tu.

Wow. Tuan yong didapati mampu bertahan. Pening sikit je. Sekarang giliran tuan yong pulak. Sambil pejamkan mata dia pun pasang kuda2 dan letak dua penumbuknya di pinggang. Kakinya ada sikit getaran, skala 4 je. Dengan tiba2 dia bukak mata nak mengundur sikit untuk bagi flying kick. Tiba2 dia terbeliak besar kerana tuan tajudin dah ghaib. Kata director, dia dah lari tak cukup tanah..

Tanpa Nama berkata...

Aku yakin tajuddin kalah kalau dua ekor tu bergasak. Tangan tajuddin pendek, lagipun dia cuma berani kalau ramai ramai, tipikal melayu. Alaaa mcm pukida la jugak, berani bila ramai jer.

Tanpa Nama berkata...

He he he. Aku cabut lari tak cukup tanah tadi bukan apa. Banyak komitmen aku kena setel sebelum buget bulan depan. Dana yang belen2 tu aku kena habiskan. Cina2 kontraktor tu aku dah janji. Lu mesti dapat punya. Itu komisen jangan pulak kau tak bagi. Sebenarnya aku lempang tuan yong tadi tu pelan saja. Aksi saja lebih. Aku cabut le awal2. Dibuatnya dia terajang aku betul2, kan naya. Padam aku. Aku nak merasa jugak hidup senang macam pm najib tu.

Tanpa Nama berkata...

Yeop aku rasa dia ni pernah kena lempang kot?