Selasa, 24 November 2015

CADANGAN HEBAT







BETUL KE

CAKAP DiA Ni?

Tanam sayur untuk berjimat – Timbalan Menteri

Dengan itu tidak akan ada isu mengenai rakyat perlu membayar harga yang tinggi untuk membeli sayur yang diimport
KUALA LUMPUR: Orang ramai dinasihatkan supaya menanam sayur-sayaran untuk kegunaan sendiri,” kata Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Tajuddin Abdul Rahman.
Menurutnya, langkah itu bagi mengelakkan rakyat membayar sayuran-sayuran yang diimport ekoran ia kini menjadi semakin mahal disebabkan kejatuhan nilai ringgit.
“Jika ‘Jom Bertani’, kita tanam apa yang perlu, kita tidak ada keperluan lagi untuk membeli. Tidak ada isu mengenai kadar pertukaran wang,” katanya dalam sesi soal-jawab di Parlimen.
Tajuddin berkata, demikian menjawab soalan Shamsul Iskanda Md Akin (PKR-Bukit Katil) yang ingin mengetahui langkah kerajaan bagi mengatasi kenaikan harga sayur-sayuran yang diimport seperti bawang
.

KAH KAH KAH
woit
sokong sokong sokong
ini cadangan bergeliga
ini cadangan bijak
ini cadangan terbaik
tak ada siapa di malaysia
terpikir tentang hal ini
memang bijak
memang hebat
mak cik pak cik
yang duduk di flat
memang boleh tanam sayur
sayur tersubur ialah lumut
kalau nak makan ikan
pilihara ikan dalam botol
kalau nak makan ayam
pilihara ayam dalam kotak
kalau nak makan lembu
jumpa shahrizat atau najib
kah kah kah

NOTA
apakah kesilapaan
rakyat malaysia
hinggakan maloan 
ini dilahir disini

BANGANG
------------

8 ulasan:

Awanama berkata...

apa nak buat...orang Pasir Salak sudah mengundi utk Pak Pandir ni, rakyat Malaysia di seluruh Malaysia mendapat musibah yang terjadi akibat Pak Pandir dilantik oleh Pak Kaduk Bugis menjadi Timbalan Menteri. Kalau naik pulak Pahlawan Jawa wakil Bagan Datok manggantikan Pak Kadok Bugis, kemungkinan Pak Pandir Pasir Salak ni dilantik jadi menteri penuh...Habislah rakyat Malaysiaaa.....

sri hartamas

Awanama berkata...

mat beer berbicara.............
sampah jadinya............

Awanama berkata...

Tlg cek kepala otak dia....sel-sel dlm otak dia bersambung ke x atau otak dia hanya utk penuhkan ruang kosong dlm kepala.

Awanama berkata...

kah kah kah
mat mazlin mana . dah pencen ke
hisham kampung ko agak agak tukar yb tak sedara ko rais tak yatim
kalau tak tukar ko pun ada keturunan bangang jugak
kah kah

Awanama berkata...

Budak Bahalol

Apa boleh buat

Zaman tak de FIRAOUN tapi budak bahalol pon boleh buat FIROUN mati sakit jantung

Kepala Otak !!!!

panglimo potaseh berkata...

Bila bercakap dalam keadaan mabuk todi ni lah jadinya .. kalau era tengku bederahman dulu mungkin ada lojik nya, maso tu 80% rakyat nonggok kek kampong .. sekarang ni 85% rakyat nonggok kek pokan .. nak cucukan kek mano batang sayur tu .. cucuk kek pantek bini masing2 ko .. Din Todi .. Din Todi .. eloklah kau ambik cuti dan poeee ko Amorika atau Paris macam Tok Aji kito. Maso cuti tu cubo try ambik wine pulak, jangan lah hontam todi jo, den tau lah todi tu murah ..

Awanama berkata...

Sanusi junid kan masa jd mb dulu tanam padi atas bumbung..habis selut di pam keatas bumbung..gila betui lao...

DIDI KOTA BELUD berkata...

Dio kalau bercakap..mesti picit hidung..ikut pensyarah sains sosial dan psyholgy sains tanah medap unversiti cardif...body language yang suka picit hidung bila bercakap terutama di parlimen adalah bukti sorang tu mabuk semalam kat buluh inn sambil stim dengar lagu singapura waktu malam....Kkkakakakakakaak...kalau letak kat meteor mamat ni...boleh hijau satu meteor tu dibuatnya...itu pun kalau dia tak buka picitan hidung dio....kakaakakaa