Khamis, 31 Disember 2015

LAWAK AKHIR TAHUN





LAWAK DAN 

SADIWARA

AKHIR TAHUN



SPRM cari dalang rumah urut
SELAIN politik, isu pembukaan banyak pusat hiburan, rumah urut dan judi di Selangor turut mendapat perhatian banyak pihak.

Selain penguatkuasaan daripada Polis Diraja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Selangor juga dikatakan sedang memberi tumpuan serius dalam hal ini. Mengapa dan siapakah yang terlibat?

ISelangor maju dari sudut pelaburan, pembangunan perniagaan serta infrastruktur. Kecenderungan penyalahgunaan kuasa dan rasuah sangat tinggi. Kesalahan jenis apakah yang paling banyak dilakukan di negeri ini dan ia melibatkan sektor apa?

Kesalahan yang paling cenderung dilakukan adalah kesalahan meminta dan menerima rasuah di bawah Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 dan cubaan merasuah penjawat awam di bawah Seksyen 17(b) Akta yang sama. Sebanyak 130 kes dilaporkan sepanjang tahun 2010 hingga 2015 melibatkan sektor awam.



KAH KAH KAH
woit
mustahil tak tahu
pergi kedai urut
sita rumah kedai itu
tuan punya kedai
pasti akan datang
tuan punay kedai
siapa sewa kedai
kalau tidak rampai kedai
dalam satu minggu 
semua kes selesdai
tak perlu sandiwara
tak perlu putar alam
tak perlu buat sidang akhbar
bereeeeeeees
kah kah kah
nak atau tak nak saje
atau dah masyuuuuuuk
kah kah kah

SEMiNGGU AJE




---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan rasuah...tauke rumah urut bagi derma la....apa la...

Tanpa Nama berkata...

1st round Spinning utk nak alihkan perhatian dpd isu 1MDB. Janji Najib nk settlekan kes tu hujung tahun ni. Pe citer beb? Last2 serahkn dekat AG hasil siasatan.. rasa2nya mesti korank dah tau jawapannya..

#rakyattakbodoh