Isnin, 28 Disember 2015

MANA MB PAHANG






MB HEBAT

PEMBELA

ORANG RAMAi
 
Bauksit: Mahu SPRM siasat penguat kuasa

KEMAMAN - "Kalau boleh saya mahu tutup aktiviti bauksit ini esok dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diminta menyiasat ketelusan pegawai penguat kuasa," kata Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman.

Ahmad Razif yang tegas menangani isu tersebut berkata demikian berikutan masalah operasi bauksit yang masih gagal ditangani.

"Saya cukup hairan bila penguatkuasaan dilakukan 24 jam tetapi masalah ini tak dapat diselesaikan dan ada tempat simpanan sementara yang dikesan di atas tanah milik kerajaan. Kami tak pernah benarkan perlombongan bauksit di Terengganu, kenapa tindakan tidak diambil oleh pegawai? Adakah mereka cuai dalam melakukan tugas?.

"Saya tidak akan berkompromi dengan mana-mana pegawai dan penguat kuasa yang tidak ada integriti yang menjadi tali barut pengusaha bauksit dan saya minta SPRM siasat dan tangkap mana-mana pegawai mahupun penguat kuasa yang terlibat," katanya dalam sidang media selepas mengadakan lawatan kerja ke Felda Neram 1 yang terjejas akibat aktiviti bauksit di sini hari ini.

KAH KAH KAH
woit
kenapa MB TERENGGANU
kata kuantan yang merah
apa jdi dengan MB PAHANG
mana mb pahang lari
ngapa senyap sunyi
enam buah lori dibakar 
dibakar di kuantan
atau dibakar di kemaman
kah kah kah
bauksit ni dilombong dimana?
siapa dibelakang semua ini?

MANA POLiS


-----------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Minta sprm siasat .. macam kerbau siasat lembu tentang kehilangan rumput lah. Tengok je lah kemeren hiland, berapo ekor kono tangkap .. kes boksit di kemaman ni kito tengok berapo ekor kono. Kalau tidak embie tongganu samolah dongan embie (pahang) yg masyur dongan signal kopalo butoh tu.

azam berkata...

bukan cuai melakukan tugas
kalay cuai macamana orang jual rokok seludup takut kena tangkap & terpaksa sorok2.
ini semua kerana rasuah.