.

Selasa, 23 Februari 2016

KANG KONG HILANG KEBVUN






BILA 

KANG KONG

HILANG KEBUN

TANDA LEDAKAN

AKAN SAMPAI


Tiada bajet, Putrajaya tamatkan kontrak 156 profesor 
KUALA LUMPUR, 23 Feb — Majlis Profesor Negara (MPN) menjelaskan seramai 156 profesor berstatus kontrak berusia 61 hingga 70 tahun di universiti awam tidak dilanjutkan perkhidmatan susulan kekangan bajet.  
Ketua pegawai eksekutifnya Prof  Dr Raduan Che Rose berkata sumbangan profesor kontrak sewajarnya dihargai kerana lebih separuh daripada mereka berumur dalam lingkungan 55 tahun.  
“Untuk meraih gelaran profesor, seseorang itu memerlukan proses yang panjang kerana mereka perlu diiktiraf menerusi kepakaran masing-masing. Namun begitu, apabila sampai umur 60 tahun, mereka diberhentikan pula.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tiada-bajet-putrajaya-tamatkan-kontrak-156-profesor#sthash.dyibRjfc.dpuf


----------------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas ni dgr la pospeser2 ni kritik kerajaan plak ... itu x kena ... ini x kira ... itu x betul ... ini x btul ... bsing2 bagi jawatan pastu senyap ...

panglimo potaseh berkata...

Begitu lah nasib kang kong, akar tak cecah tanah, pucok tak kait langit. Lang basilang, koi bastikoi .. orang bukan orang, hantu bukan hantu.

Tanpa Nama berkata...

Bela bokpa lagi biawak2 ni.. professor kepalabutuh haper lagi..

Kita bukan nak buat roket dan bisnes kapal perang sendiri pun..

Takat buat projek minyak gamat dan pati habbatussauda mcm USM tu.. baik pergi mampos sajalah.. dapat hadiah kepalabutuh macam2 pingat kepalabutuh pulak tu. Makcik felda mmg la impressed dgn bende2 bodoh ni..

Tapi gua setuju projek dodol, karipap, susun tin, pacak bendera, susun donut, senamrobik 32 jam dll... mmg sesuai dgn keprofessoran dan bebudak uni di Malaysia skrg ni.

Makcik felda dah mmg biol, menteri2 pun bodoh piang.. ahli2 parti pembangkang vuma cukupkan quorum makan gaji MP.. mmg sesuai la buat projek pekasam-budu-cincalok-tempoyak dan begedil serta kajian tentang petai dan itik panggang..

Rasa mcm kepalabutuh sungguh la.. kahkahkah..

Ein Gaban berkata...

Sepatutnya menteri menteri dan timbalan menteri yg umoq lebih 60 juga patut ditamatkan perkhidmatan terutama yg terlebih makan dedak dan anguk anguk saja.

Tanpa Nama berkata...

Alangkah rugi dan sepinya nanti alam melayu, jika tidak kedengaran lagi kupasan oleh profesor kangkung.

Tanpa Nama berkata...

takpala...profesor ada banyak jalanlain cari makan...satu profesor punya gaji boleh membayar gaji empat pekerja gred 41.

Tanpa Nama berkata...

http://wargamarhaen.blogspot.my/2016/02/penerbangan-dhaka-kul-untuk-hari-ini-23.html

alhamdulillah..bangla sampai lagi.. TT kena tipu je tiap2 hari..

Tanpa Nama berkata...

Eh Majlis professor negara ni syarikat ke....ada CEO.....syarikat yg mengeluarkan professor2 kang Kong ataupun professor burung tiong kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bebudak Bahalol kena jual nasi lemak tepi jalan lah gaya nya

Apa nak jadi sudah

Kalau Otak Kualiti Professor sudah boleh buat KANGKONG dengan rumput saja

Tapi otak makan gaji susah lah

Nasib baik ada CINA bayar CUKAI tanggung gaji buta bebudak bahalol nih