Rabu, 10 Februari 2016

TEPAT LAGI BETUL








TEPAT

BETUL


Cadang pinda OSA, PERKASA bimbang rakyat bangkit berontak

Ketua Penerangan PERKASA, Hassan Basri Muhammad berkata usaha Apandi untuk meminda akta itu kini lebih menjurus kepada kebimbangan akan terdedahnya dokumen dan maklumat membabitkan salahlaku dan penyelewangan.
"Persoalannya apakah pendedahan maklumat tentang masalah tender dan perniagaan yang tidak mengikut peraturan, salahlaku rasuah, isu penyelewengan, penipuan dan sebagainya itu merupakan isu keselamatan negara," katanya dalam kenyataan media.
NGO itu jugu bimbang sekiranya rakyat bangkit dan memberontak untuk menzahirkan ketidakpuasan hati mereka.
"PERKASA melahirkan kebimbangan isu keselamatan yang lebih besar ialah apabila rakyat bangkit dan memberontak untuk menzahirkan ketidakpuasan hati apabila ada usaha menutup dan melindungi maklumat penyelewengan melalui pindaan Akta Rahsia Rasmi tersebut.
"Sepatutnya Peguam Negara lebih berusaha untuk mempertahankan maklumat dan sumber dalam usaha mewujudkan sebuah kerajaan yang bersih dan telus dibawah prinsip 'good governance' dan sekaligus menambahkan keyakinan rakyat," katanya.
KAH KAH KAH

woit

kalau rakyat

berontak bukan

tak baik

ertinya runtuh

yang lama

dirikan yang baru





-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

That would be exactly what the goons-administration wants....its a bait, do not get hook!

When that happens it will be dark days for many years for Malaysia!

Bugis must have seen it as an effective way of cleansing the traces.....Egypt, Pakistan are 2 fine examples that 10-20 years without any due election process is good buying time. The biggest crooks get out of jail free-without ever going to jail!

Please don't give them chance to be absolute dictator!