.

Khamis, 14 April 2016

FBI DAH SAMPAI - BILA NAK SAMAN












LAGI MELAYU

DIBODOHKAN

LEE KUAN YEW

PERNAH SAMAN

APA TAK SAMAN

CAKAP DULU NAK

SAMAN PADA

SELASA DEPAN

NI DAH BERAPA

SELASA


Akar umbi mahu Perdana Menteri saman WSJ


SEREMBAN - Najib perlu mengambil tindakan saman terhadap Wall Street Journal (WSJ) jika benar laporan portal luar negara itu adalah fitnah.

Harapan itu disuara pesara tentera yang memperkenalkan diri sebagai Abdul Kahar pada Sesi Dialog dan Penerangan Isu Semasa anjuran Umno Penerangan dan Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) di Taman Gadong Jaya, malam kelmarin.

Menurutnya, bagi mengembalikan maruah, rakyat berharap Najib  mengambil tindakan tersebut.

“Kami sebagai akar umbi mahu Najib  saman bagi membuktikan tuduhan itu fitnah dan bukannya setakat bercakap kepada umum ia fitnah sahaja, kita perlukan tindak balas,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai perkara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Ab Aziz Kaprawi yang merupakan panel penceramah pada program berkenaan berkata, disebabkan masih belum pasti dengan undang-undang media massa di Amerika Syarikat menyebabkan tindakan saman masih belum diambil.

Beliau bagaimanapun percaya peguam dilantik sedang kaji sama ada sesuai atau tidak tindakan terbabit diambil.

“Masalah sekarang syarikat itu berpengkalan di New York, apa undang-undang di sana? Kalau di sini tiada masalah, tapi saya yakin peguam kita sedang buat kajian,” katanya.


KAH KAH KAH

woit

berapa lama

nak kaji kaji

berapa kitab

nak baca

jangn putar

kalau tak saman

berita rembat 

duit soheh

kah kah kah

PUTAR ALAM




--------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Sah Si Kahar soja bosaro ni tak dapek projek. Kan den dah kobarkan saman pado hari thalatha .. soba jo lah, hari thalatha totap ado, melainkan ado yang memandai molonyapkan hari thalatha dari bumi Allah ni.

Loyar kito tongah tungkuih lumuih buek kajian ni .. baru solosai satu bab, ado 72 bab lagi .. ini semuo salah Si Kapir Amerika yang jahat tu, untuk molenggahkan saman WSJ ni.

Saiful berkata...

Fbi semua ni nak bukti kan mdb ni kena tipu...kena bohong..bkn masalah mdb
.depa kena tipu..mcm meniga kena tipu..tak leh buat hapa.. Kes ni akan ditutup ..mdb ditipu..mat mongol akan perintah sampai luruh Gigi