Rabu, 13 April 2016

SIAPA DIA SAID ZAHARI






SAID ZAHARI





Pak Said, seorang insan luar biasa. Arwah seorang wartawan dan politikus berhaluan kiri tapi masih seorang pengamal agama yang utuh. Boleh berbicara dalam bahasa Melayu, Mandarin dan Inggeris dengan baik dan bijak berpidatu juga. Ada suatu yang perlu kita puji adalah sikap beliau sepanjang hayatnya : beliau beristiqamah dengan pendirian politiknya, setia dengan pegangan politik kirinya.

Satu lagi yang istimewa pada sikapnya ialah pada bila2 masa beliau berhujah, berwacana, berdialog atau apa saja rupa kommunikasi yang mahu dilontarkan beliau tetap ceria dan mudah bersenyum, gelak ketawa dan bijak berkelakar. Salam takziah kepada anak2 beliau. Selamat jalan Pak Said dan semoga selamat bertenang bersemadi. on AL- FATIHAH PAK SAID Publish | Delete | Spam UNCLE RAMLI at 3:31 PM


  ------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

al fatihah utk pak said..dari pembacaan, pak said telah di isa oleh arwah lee kuan yew selama 17 thn.singapura yg dilihat moden yg dilihat canggih tetapi takut kpd melayu bernama pak said.kebencian yg sama juga melitupi susuk tubuh bernama tunku abd rahman.riak makin nampak bhw malaysia adalah projek british.secara logiknya bila lee kuan yew mbawa spore kuar dari tgn abdul rahman, lky perlukan byk duit utk mbina negara.lky dilihat sbg komunis oleh susuk2 melayu.namun susuk2 melayu ini juga kagum dgn kemodenan dan khebatan spore mgurus negara dimata dunia.warga mlaysia cuba meniru dan rata2 rakyat suka dgn kemodenan spore ni.namun sume melayu2 terutama susuk2 melayu united malay national organisation ini tetap mgatakan bhw spore adalah cina komunis.sedangkan arwah lky mgakui bhw beliau tidak mengikuti kebebasan seperti amerika namun mengikut rangka amerika dan amerika tidak akan bg duit sekiranya lky komunis..musuh amerika adalah komunis..lkw dibina mgikut model amerika dan ameiraka anti komunis..dan arwah said adalah saksi hidup dan sempat ditemui agar generasi mcm aku tidak ditipu oleh sejarah buatan malaysia ini.kini tungku ,lee kuan yew telah meningal, dan kawan kenalan mrk yg di penjara baru saja meningal 2,3 hari yg lalu..al fatihah utk said..sinpaore bukan cina komunis.spore adalah acuan amerika..dan komunis merbahaya kepada kaum kapitalis.kaum kapitalis tiada agama, kapitalis adalah secular. hadi sotong, nik abduh,al tantawai bole juga mjadi kapitalis..dan arwah nabi juga adalah susuk yg melawan kapitalis mekah yg mguasai kaabah, nak jumpa tuhan pun kena tol..keadaan ketika itu dan ketika ini tak jauh beza.