.

Rabu, 18 Mei 2016

RAKYAT BIASA MAKAN GAJI






HIDUP SEHARIAN
Rakyat brpndapatan rendah mcm aku yg mnerima brim x boleh faham ttg htg2 kerajaan mcm ni semua..APA yg prlu Di ambil perhatian ialah kesan langsung pada rakyat yg menerima kesan untuk menjalani kehidupan seharian spt perbelanjaan x seimbang dgn pendapatan,kereta ada tapi x mampu nk hdupkan road tax & insurance SB yg lebih utama APA yg nk Di mkan untuk anak isteri esok hari.

Duit 50 dh mcm nilai 10 skrg ni,sewa rumah dh sngkut,TV lama x mampu Di tukar nk pasang aircond DLM keadaan cuaca dh berbulan panas cuma boleh berangan2..INI yg rakyat mcm aku nk tahu Dari kerajaan atau pembangkang,siapa pun menjadi kerajaan dan ada kuasa ada bilion2 boleh di jana dari hasil2 negara ini yg di kurnia allah pada negara tanduk emas ini yg dari penjajah iggeris yg ckap dan keistimewaan negara ini di peta dunia(boleh baca sejarah tanya pakcik google)

 Dari kisah htg brbillion2 semua ni ,hospital & universiti lebih baik pihak yb pembangkang atau kerajaan yg rakyat dah mengundi mereka mengutamakan APA on HUTANG HUTANG HUTANG NAJIB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/12/16




--------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tuu..larrr..

kalau dah bodoh, tak mau ambik tahu, jadilah macam arnab..
bagi makan engkau makan,
kena sembelih buat sate anak beranak engkau terima aje lah....

~ Melayu Arnab.

Tanpa Nama berkata...

Makan Gaji biasa lah

Yang di bela BEWAK apa ke hal siapa suroh

Jadi BANGKAI lah gaya nya...

panglimo potaseh berkata...

Minyak naik semua barang naik .. kerajaan BN kata mereka tak boleh buat apa .. kos naik, sapa nak bayar kos tu,kata BN lagi. Tup Tup Petronas untong 100 biliyun setiap tahun. Tapi mana pi duit nye. Era Chedet dulu untung lebih-lebih pon 30 biliyun je, memacam mamak tu buat, 10 tahun ekonomi naik 10%.

Ha sekarang minyak dah turun .. tapi kita tetap malang seribu kali malang .. harga barang tetap naik dan naik lagi. Petronas untong chiput .. sapa pulak nak bayar kos pentadbiran dan operasi Malaya ni, kata BN lagi. Mazlan Ketot berkelentong dan menipu, katanya hanya GST boleh turonkan harga barang. Realitinya lihat lah harga barang sekarang ini .. dah lah rakyat dirompak dgn GST, lagi malang subsidi pon ditarik balik.

Aku rasa cukop lah kita dibodohkan. Kita kena tukar kerajaan hari ini .. kalau mereka menang jugak, maka yang bodoh dan salah nya adalah kita. Masa tu kita tak perlu mengeluh apa-apa lagi.