.

Khamis, 12 Mei 2016

UMO 70 TAHUN






HIDUP MELAYU!


ADO PANGKAT
Tadi gwa lalu kat PWTC. Gwa heran tengok beratur kereta jenis misidis,bmw,awdi,leksus di trapik lait ngala ke Caukit .. mana proton, kata nak pakai barang tempatan. Gwa terbaca benner ngatoan kek PWTC ado sambutan UMNO 70 tahun ..

 wow. Patutlah orang UMNO yg ado pangkat sgt sayang pado UMNO. Parti ini telah memyumbatkan rizki melimpah ruah pada mereka. Segala projek yg ada telah di agihkan dikalangan mereka sahaja .. biliyun-biliyun. Kalau kita ikut cara lurus nak dapat projek setahun satu pun susah. 

Saham tok sah cerita lah. Paling buruk pon orang UMNO ni dapat berpuloh jawatan pengerusi syarikat .. ada menteri dapat 60 jawatan pengerusi .. satu jawatan dapat 5 hingga 15 ribu hinggit sebulan, kirolah dah berapo hinggit dapatnya sebulan. Wow .. patut lah mereko kato UMNO tu nyawa Melayu .. hilang UMNO hilang lah Melayu. Kato mereko kekayaan yang gilo-gilo yg mereko miliki ini adalah hasil dari kerajinan dan titik peloh mereka juga. Kalau dapat projek tapi tak tahu jalankan tak on HANG TUAH - HANG JEBAT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 3:44 PM



---------

1 ulasan:

kampong lad berkata...

1. 70 thn ni mai kot mana?
2. bolehkah umur anak dihitung dari tarikh lahir bapak atau anak & bapak orang yg sama?
3. ling liong sik pernah pangku jawatan pengerusi bn, kenapa?
4. kalau nak syiok sendiri atau kelentong biarlah logik.
5. bukti dok ada depan mata masih nak kelentong, apa jadah lagi depa dok kelentong